مثل آدم حرف بزنید و همه تحریم‌ها را لغو کنید | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 21:26

مثل آدم حرف بزنید و همه تحریم‌ها را لغو کنید

شماره: 15575
Aa Aa

او گفته تصمیم آشکار ما مذاکره‌ای است که همه تحریم‌های هسته‌ای، حقوق بشری و سایر تحریم‌ها را لغو کند. شما چه‌کاره اید که زبان تهدید بکار می‌برید؟

سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت؛
مثل آدم حرف بزنید و همه تحریم‌ها را لغو کنید

سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت گفت:

این روزها مشکلات اقتصادی زیاد است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی تقویت نظام اسلامی و ولایت والیِ عدل و کمک به وی در اداره امور را از مصادیق اطاعت خدا و از مصادیق برّ و احسان دانست و گفت:

امنیت از نان شب هم واجب‌تر است.

او تضعیف نظام دینی را که با رنج‌ها و ضعف‌های فراوان به دست آمده از مصادیق اثم و عدوان دانست و  گفت:

پخش شایعات و انتشار هر دروغی در فضای مجازی علاوه بر معاونت بر عدوان، مصداق دروغگویی است. 

خاتمی درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت:

ما یک تصمیم آشکار گرفتیم و آن مذاکره‌ای است که لغو همه تحریم‌های هسته‌ای، حقوق بشری و سایر تحریم‌ها باشد. اگر می‌خواهید برگردید و مذاکره‌ کنید مذاکره فرسایشی را ایران اسلامی نمی‌پذیرد. برخی از کشورهای شریک جرم آمریکا که در پیمان‌شکنی آمریکا نازک‌تر از گل نگفتند مدام از زبان تهدید استفاده می‌کنند. شما چه‌کاره اید که زبان تهدید بکار می‌برید. مثل آدم حرف بزنید تا سخن‌تان جواب منطقی داشته باشد. ما در جریان مذاکره هیچ سردرگمی و ابهامی نداریم و آنکه پیمان شکسته باید جبران کنند. 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: 

اینکه مدام همسایه‌داری کنیم اما ناجوانمردی ببینیم قابل تحمل نیست. من برخی کشورهای همسایه را نصحیت می‌کنم که شما همسایه قدرتمندی دارید که ارتش و سپاهش اولین قدرت نظامی در منطقه است. با این همسایه‌ی مقتدر برادرانه رفتار کنید وگرنه دود آن به چشم خودتان می‌رود. اینکه روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی می‌کنید بدانید با طناب رژیم صهیونیستی به ته چاه می‌روید و نابود خواهید شد. 

خاتمی حریم مرجعیت را حریم بایسته و سرمایه دانست و اظهار داشت:

عراق را از چنگ انگلیس مرجعیت نجات داد و ایران اسلامی را مرجعیت امام خمینی نجات داد. این سرمایه‌، سرمایه‌ی پاس گذاشتنی است و قدر حریم مراجع از جمله شیخ المراجع آیت‌الله صافی گلپایگانی باید پاس داشته شود. شخصیتی که در شورای نگهبان و خبرگان قانون اساسی حضور داشته و خاندان ایشان خاندان مبارز با طاغوت بوده و جا دارد حریم همه مراجع از جمله این بزرگمرد پاس داشته شود. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان