آمریکا به سان سگ است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 18:16

آمریکا به سان سگ است

شماره: 12107
Aa Aa

سید احمد خاتمی می گوید وقتی سگ انسانی را تعقیب می کند اگر فرار کند آن نیز بیشتر تعقیبش خواهد کرد اما اگر ایستاد، سگ نیز جلوتر نمی آید.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد؛
 آمریکا به سان سگ است

سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه 7 سوره مبارکه محمد گفت:

بر اساس این آیه شریفه باید دانست که ما نمی توانیم به تنهایی مشکلات خود را حل کنیم بلکه نیازمند پشتیبانی و عنایت خداوند متعال هستیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از انتخاب، وی در سخنان آدینه ای خود با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم اگر با خداوند متعال همراه باشیم هیچ بن بستی نخواهیم داشت ادامه داد:

بر اساس آیات قرآن کریم، اعتماد به غیر خدا، اعتماد به خانه عنکبوتی دانسته شده زیرا لانه عنکبوت بسیار سست و بی دوام  است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه با امید بستن به بیگانگان چیزی عاید ملت نمی شود بیان کرد:

مسؤولان برای حل مشکلات امیدشان به خداوند باشد و فرهنگ ما می توانیم را باور داشته باشند؛ دشمنان ما انگیزه دارند که ما در مشکلات دست و پا بزنیم و از گره افتادن در کارهای ما خوشحال می شوند.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان به خانه عنکبوتی دشمن امید نبندند و دیگران را هم به این خانه بی دوام امیدوار نکنند عنوان کرد:

یکی از مصادیق تقوا چشم بستن از غیر خداوند است. از این رو ما نباید به دشمنان و در رأس آنها آمریکا چشم بدوزیم؛ چه قبلی ها و چه تازه به دوران رسیده ها در آمریکا، هیچکدام قابل اعتماد نیستند. شاهد بودیم که آمریکا بعد از چپاول عربستان سعودی آن را گاو شیرده خطاب کرد؛ همچنین قذافی بعد از اینکه همه لوازم هسته ای خود را به آمریکا فرستاد، عاقبت ناگواری داشت.

خاتمی با بیان اینکه آمریکا در پی مذاکره نیست بلکه در پی سلطه است، عنوان کرد:

امروز آمریکایی ها در کنار فشار اقتصادی در پی ایجاد فشار فرهنگی نیز هستند از این رو برخی در فضای مجازی مطرح می کنند که مذاکره سبب گشایش اقتصادی می شود و قیمت طلا و دلار پایین می آید؛ این تحلیل نادرست است زیرا جنگ ما با آنها بنیادین بوده و ریشه در عقایدمان دارد؛ مشکل آنها با اسلام ناب محمدی است وگرنه مشاهده می کنیم که با اسلام آمریکایی حکام مرتجع منطقه نه تنها مشکل ندارند و بلکه ترویجش نیز می کنند. تجربه نشان داده با مذاکره نه تنها گره ای باز نمی شود بلکه بر حجم مشکلات افزوده می شود. بر اساس فرموده حضرت امام(ره)، آمریکا به سان سگ است؛ وقتی سگ انسانی را تعقیب می کند، اگر فرار کند آن نیز بیشتر تعقیبش خواهد کرد اما اگر ایستاد، سگ نیز جلوتر نمی آید بنابراین انعطاف بیشتر در برابر دشمن به ذلت و بردگی بیشتر می انجامد.

خاتمی با تأکید بر اینکه راه حل مشکلات معیشتی در داخل کشور است گفت:

بحمدالله در کشوری غنی هستیم و حل مشکلات نیازمند تدبیر بیشتر و مدیریت جهادی و قطع امید از بیگانگان است؛ ما در طول انقلاب اسلامی گردنه های سختی را پشت سر گذاشته ایم و با یاری خداوند این گردنه را هم پشت سر خواهیم گذاشت، بنابراین نباید تحت تأثیر القائات آمریکا قرار بگیریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان