میرحسین موسوی اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی ندارد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 15:40

میرحسین موسوی اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی ندارد

شماره: 8922
Aa Aa

مرتضی محمودی می گوید زهرا رهنورد از حامیان سازمان مجاهدین خلق بوده و مسعود رجوی را استاد خود خطاب می کرده است.

قائم مقام مهدی کروبی در بنیاد شهید عنوان کرد؛
میرحسین موسوی اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی ندارد

میرحسین موسوی اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی ندارد. همسر او، زهرا رهنورد نیر از حامیان سازمان مجاهدین خلق بود. من یک‌بار در دانشگاه تهران از زهرا رهنورد شنیدم که مسعود رجوی را استاد خود خطاب کرد. یک بار زهرا رهنورد در یکی از سالن‌های دانشگاه تهران مشغول سخنرانی بود که کاغذی به او دادند. پس از خواندن آن کاغذ گفت "به من اطلاع داده‌اند که استادم مسعود رجوی در سالن دیگری مشغول سخنرانی است. این مراسم را تعطیل می‌کنیم و همراه با هم به سخنرانی رجوی می‌رویم".

به گزارش اسپادانا خبر، مرتضی محمودی، قائم مقام مهدی کروبی در بنیاد شهید و نماینده مردم قصرشیرین و گیلانغرب در اولین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم و در واکنش به بیانیه‌ میر حسین موسوی پس از اعتراضات آبان ماه ایران اضافه کرده:

میرحسین موسوی از فرصت به وجود آمده استفاده کرد تا دوباره خودی نشان بدهد اما این بیانیه به قدری تند و افراطی بود که راه‌های بازگشت را به سوی خود بست. او حوادث و اتفاقات اخیر را با کشتار مردم انقلابی ایران در شهریور سال 57 تشبیه کرد. او نه تنها نظام را متهم به کشتن مردم در خیابان‌ها کرد بلکه نظام و رهبری را همچون شاه سفاک، بی‌رحم و ظالم معرفی کرد. این بیانیه نشان داد که میرحسین موسوی به یک اپوزیسیون تبدیل شده است. میرحسین به جای اینکه از مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل اتفاقات سال 88 و اتهام تقلبی که به نظام وارد کرد، عذرخواهی کند و سعی کند مسیر بازگشت را در پیش بگیرد به مسیری ادامه می‌دهد که نتیجه‌ای جز نابودی خود و تباه کردن آینده خود در پیشگاه مردم و تاریخ سیاسی ایران ندارد. به طور قطع تاریخ درباره اینگونه افراد به سادگی قضاوت نخواهد کرد. تاریخ‌نویسان مستقل قطعاً به مردم خواهند گفت که او اتهام تقلب به نظام وارد کرد و با پشتیبانی و هدایت دشمنان خارجی برای چند ماه فضای سیاسی کشور را دچار تشنج کرد. برخی از دوستان گفتند که این بیانیه توسط وی نگاشته نشده و اطرافیان او نوشته‌اند. اگر او این بیانیه را ننوشته، پس چرا تکذیب نکرد؟ تکذیب نکردن، نشان می‌دهد که میرحسین حاضر به عذرخواهی از مردم و نظام نیست. بیانیه اخیر او دیگر موضوع آقای احمدی نژاد و انتخابات 88 و اختلافات شخصی نیست؛ او نشان داد که به یک اپوزیسیون تبدیل شده است. کسی که نظام جمهوری اسلامی را با رژیم سفاک شاهنشاهی مقایسه می‌کند یا ظلم‌ها و سختی‌های دوران پهلوی را درک نکرده است یا اینکه به طور کلی به یک ضدانقلاب تبدیل شده است.

محمودی که پیش تر قائم مقام مهدی کروبی در بنیاد شهید ایران بوده در مورد کروبی گفته:

او بین خانواده‌های شهدا تبعیض قائل می‌شد. به برخی از خانواده‌های شهدا رسیدگی ویژه می‌کرد و به آن‌ها پول، جواهر و خانه می‌داد. در مقابل به برخی از خانواده‌های شهدا هم اصلاً وقت ملاقات نمی‌داد. کروبی انسان مغروری بود و چون نماینده امام در بنیاد شهید بود، فکر می‌کرد هر کار غیراخلاقی و غیرانسانی می‌تواند انجام بدهد. او فردی را به عنوان قاضی در بنیاد شهید منصوب کرده بود و هرکس که پررویی می‌کرد به زندان می انداخت. حتی در مواردی خودش به صورت آنان سیلی می‌زد. او با کارمندان و مسئولان بنیاد شهید هم اینگونه برخورد می‌کرد؛ به طور مثال به صورت رئیس بنیاد شهید یک شهرستان سیلی می‌زد. برخی از کارمندان را نیز به دلایل واهی مانند اینکه سلام نکرده است، اخراج و بیکار کرد. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان