نباید بی‌تدبیری‌ها به گردن دشمن انداخته شوند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 15:12

نباید بی‌تدبیری‌ها به گردن دشمن انداخته شوند

شماره: 11371
Aa Aa

محمد کوثری می گوید این حرف خیلی عجیب است که وقتی در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم در پاسخ به مشکلات بگوییم دشمن مقصر است.

جانشین سابق فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران؛
نباید بی‌تدبیری‌ها به گردن دشمن انداخته شوند

محمد کوثری، جانشین سابق فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اظهارات حسن روحانی، رییس جمهور ایران که آمریکا را مقصر نابسامانی‌ها دانسته بود گفت:

بعد از دوران دفاع مقدس و شکست صدام و حامیانش در جنگ نظامی، طبیعی بود که دشمن وارد جنگ‌های دیگری اعم از جنگ اقتصادی، فرهنگی یا جنگ نرم با مردم ایران بشود که البته در این مدت آنها از هیج جنگی علیه ایران اسلامی دریغ نکردند که مهم‌ترین آن، جنگ اقتصادی با فعال کردن تحریم‌ها بوده است. وقتی می‌گوییم جنگ اقتصادی باید بپذیریم که جنگ بار معنایی خاص خودش را دارد؛ ما که جنگ نظامی را تجربه کرده‌ایم می‌دانیم که در جنگ چگونه باید با دشمن مقابله کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، فرماندهی سابق لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در فاصله سالهای ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۹ خاطرنشان کرد:

فرماندهان جنگ 8 ساله نگاهشان به دشمن نبود و روی کم‌کاری یا بی‌تدبیری دشمن حساب باز نکرده بودند و اگر در عملیاتی ضعف داشتند که نتیجه خوبی حاصل نمیشد نمی‌گفتند که به مشکل خوردیم چون عراق و کشورهای متخاصم مقصرند.

او بیان داشت:

این حرف خیلی عجیب است که وقتی در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم در پاسخ به مشکلات بگوییم دشمن مقصر است. دشمن به هر حال کار خودش را می‌کند اما ما باید بگوییم که برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن چه کرده‌ایم. با خوش‌نشینی، رفاه‌طلبی و چشم‌داشتن به مذاکره با دشمن هیچ جنگی به نتیجه نمی‌رسد؛ چه جنگ نظامی و چه جنگ اقتصادی. باید با الگوی دفاع مقدس، بر تحریم‌ها و آنچه آقای رئیس جمهور به عنوان جنگ اقتصادی نام بردند، غلبه کرد. تا زمانی که با اعتقاد قلبی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تحریم‌ها مقابله نکنیم اقتصاد مردمی و قدرتمند در مقابل توطئه‌های دشمن شکل نخواهد گرفت؛ پس بهتر است به جای اینکه در شرایط جنگ، بی‌تدبیری‌های خودمان را به گردن دشمن بیاندازیم، توانمندی‌ها را به کار گرفته و برای مقابله با توطئه دشمن تدبیر کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان