نمایندگان تنها برای سه دوره متوالی می توانند نامزد انتخابات شوند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 28 ارديبهشت 1403 - 4:48

نمایندگان تنها برای سه دوره متوالی می توانند نامزد انتخابات شوند

شماره: 6965
Aa Aa

"میدان دادن به جوانان" و "گردش نخبگان " از دلایل تصویب این مصوبه بوده که در صورت تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل می‌شود.

در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید؛
نمایندگان تنها برای سه دوره متوالی می توانند نامزد انتخابات شوند

نمایندگان مجلس ایران، مصوبه‌ای را تصویب کردند که نمایندگانی را که برای سه دوره متوالی در مجلس حضور داشته‌اند از نامزدی برای دوره چهارم منع می‌کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خانه ملت، این مصوبه در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

این طرح که با ۱۳۴ رأی موافق، ۹۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع تصویب شد در صورت تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل می‌شود؛ "میدان دادن به جوانان" و "گردش نخبگان " از جمله دلایل اصلی موافقان این مصوبه بود.

حسین امیری خامکانی، نماینده زرند و کوهبنان در موافقت با این طرح آن را با محدودیت دو دوره‌ای برای ریاست جمهوری در ایران مقایسه کرد.

خامکانی گفته: "قانون عدم به‌کارگیری بازنشستگان که با هدف تجربه‌سازی، نخبه‌پروری و نیروسازی در مجلس تصویب و در جامعه از آن استقبال شد ما را به این نتیجه می‌رساند که برای مجلس هم همین اهداف در نظر گرفته شود."

شادمهر کاظم‌زاده، نماینده دهلران نیز در مخالفت با این طرح گفت: "باید اجازه دهیم مردم خود انتخاب کنند که چه کسی را به عنوان نماینده به مجلس بفرستند."

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان