هر چه داریم از هدایت رهبر انقلاب داریم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 3:08

هر چه داریم از هدایت رهبر انقلاب داریم

شماره: 13535
Aa Aa

روحانی گفته توافق اصلی در وین انجام شده اما در مواردی در حال بحث هستیم؛ تحریم نفت، پتروشیمی  کشتیرانی، بیمه و بانک مرکزی لغو و تمام شده است.

رئیس جمهور ایران عنوان کرد؛
هر چه داریم از هدایت رهبر انقلاب داریم

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در آئین افتتاحیه طرح‌های ملی وزارت نفت گفت:

ما در این ۴ سال وارد بزرگترین جنگ اقتصادی شدیم و کسی فکر نمی‌کرد وارد یک پاندمی بشویم که در طول قرن بی‌سابقه بود. دولت با رهبری مقام معظم رهبری و با حمایت مردم حضور و صبوری مردم و صبوری به آمریکا نشان داد که ملت ایران چون سرو بلند مسیر خودش رو ادامه می‌دهد و تحریم نمی‌تواند مانع توسعه و پیشرفت شود.

به گزارش اسپادانا خبر، روحانی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۷ پتروشیمی افتتاح کرده‌ایم گفت:

کسی اگر این برنامه‌های افتتاح را ندیده باشد و به او بگوییم می‌گوید شما واقعا ۱۷ پروژه پتروشیمی را در شرایط تحریم و کرونا به نتیجه رساندید؟ امروز در کشور ما همه روی این اتفاق نظر دارند که ایران به توسعه نیاز دارد و باید تولید را رونق دهد. همه یکپارچه هستند که اقتصاد را باید به حرکت در بیاوریم. رشد و توسعه بدون جذب سرمایه، بدون اقتصاد دانش بنیان و بدون اراده دولت و همه ارکان حاکمیت برای تعامل سازنده با جهان امکان پذیر نیست و باید همه بخش‌ها، قسمت‌ها کنار هم قرار گیرند تا کشور در مسیر رشد حرکت کند. اینکه ترامپ و پمپئو شکست خورد و دنیا را به حیرت وا داشته ایم به این دلیل بود که ملت ایران با تمام توان به صحنه آمد. از جنگ نترسید و مقاومت و مقابله کرد. آنها جلوی صادرات نفت ما موانع فراوانی ایجاد کردند اما ما فوری صادرات غیرنفتی را جایگزین صادرات نفت کرده‌ایم.

روحانی تصریح کرد:  

امروز اگر در وین آمده اند و در حال مذاکره هستند و قبول دارند که تمام تحریم‌های اصلی را برخواهند داشت به دلیل این افتخارات است. این بحث‌هایی که می‌کنیم راجع به موارد جزیی است و گرنه در مسائل اصلی چون تحریم نفت، پتروشیمی  کشتیرانی، بیمه، بانک مرکزی و بانک‌ها همه را قبول کرده‌اند و تمام شد. گام اصلی و بزرگ را برداشته‌ایم و توافق اصلی انجام شده است البته در مواردی هم در حال بحث هستیم تا به توافق نهایی برسیم اما دولت کار را انجام داده است. سه ماه قبل همه ذهنم مشغول بود که آیا این دولت و ما می‌توانیم ولی توانستیم کمر کرونا و تحریم را بشکنیم.  

وی افزود: هر چه داریم از ملت ایران است. هر چه داریم از هدایت رهبر معظم انقلاب داریم و امیدوارم خداوند پیروزی نهایی را نصیب ما کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان