هیات عالی سیاسی طالبان میهمان ایران شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 9:09

هیات عالی سیاسی طالبان میهمان ایران شد

شماره: 13988
Aa Aa

محمدجواد ظریف بر تعهد جمهوری اسلامی جهت کمک به توسعه همه‌جانبه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان پس از برقراری صلح تاکید کرد.

اجلاس گفتگوهای بین الافغانی در تهران؛
هیات عالی سیاسی طالبان میهمان ایران شد

اجلاس گفتگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیتهای عالی جمهوریت و هیات عالی سیاسی طالبان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی وزیر امور خارجه در تهران افتتاح شد.

به گزارش اسپادانا خبر، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در افتتاحیه این نشست با اشاره به شکست ایالات متحده آمریکا در افغانستان و حضور بیش از دو دهه در این کشور که موجب خرابی های بسیاری شده خاطر نشان ساخت:

امروز مردم و رهبران سیاسی افغانستان باید برای آینده کشورشان تصمیمات دشوار اتخاذ کنند.

او با اشاره به نتایج نامطلوب ادامه منازعات در افغانستان، بازگشت به میز مذاکرات بین الافغانی و تعهد به راهکارهای سیاسی را بهترین انتخاب از سوی رهبران و جریانهای سیاسی افغانستان دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به روند گفتگوها میان جناح‌های موجود به منظور حل و فصل مناقشات و بحران‌های جاری در آن کشور اعلام کرد.

ظریف بر تعهد جمهوری اسلامی ایران جهت کمک به توسعه همه‌جانبه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان پس از برقراری صلح تاکید کرد.

رهبری هیات جمهوری اسلامی افغانستان در این دور از مذاکرات را یونس قانونی، وزیر امور خارجه پیشین افغانستان و رهبری هیئت مذاکراتی گروه طالبان را عباس استانکزی، معاون دفتر این گروه بر عهده دارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان