هیچگاه میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 2:40

هیچگاه میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد

شماره: 21490
Aa Aa

به هیچ یک از طرفین در جنگ اوکراین کمک نمی‌‌کنیم|  با حفظ منافع ملی همچنان به تلاش‌های خودم برای جمع‌بندی مذاکراتی که ماه‌ها درگیر آن بودیم ادامه می‌دهیم.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
هیچگاه میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همایش دیپلماسی مقاومت گفت:

ما در مسیر استقلال سیاسی و نه شرقی و نه غربی متمرکز و متعهد هستیم اما در عین حال با شرق و غرب عالم روابط خارجی خود را پیگیری می‌کنیم و هر جا که منافعی برای ملت عزیز ایران باشد ما در آنجا هستیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او بیان کرد:

از موضوع فلسطین و مقاومت عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی گفت:

جمهوری اسلامی ایران در مسیر دیپلماسی و مذاکره ثابت قدم است. ما با حفظ منافع ملی کشور همچنان به تلاش‌های خودمان برای جمع‌بندی مذاکراتی که ماه‌ها درگیر آن بودیم ادامه می‌دهیم و رسیدن به توافق در راستای منافع ملی کشور یکی از وظایف ذاتی است که امروز در دستگاه دیپلماسی دنبال می‌کنیم. به آمریکا و طرف‌های غربی به صراحت گفته‌ایم که رعایت خطوط قرمز و تامین منافع ملی و رسیدن به توافقی که همه طرف‌ها پایبندی خود را به آن نشان دهند در دستورکار جدی ماست. ما هیچگاه میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد ضمن اینکه نشان دادیم در سخت‌ترین شرایط اغتشاشاتی که طرف‌های خارجی تلاش کردند بر آن دامن بزنند از خطوط قرمز خود عقب ننشستیم و امروز دیپلماسی و مذاکره در مقابل ما قرار دارد و ما در این وظیفه ذاتی خود هیچ کوتاهی نخواهیم کرد.

او اظهار داشت:

زنان و کودکان آواره اوکراین، یمن، افغانستان و فلسطین درد مشترک ما هستند. ما مخالف جنگ هستیم. به هیچ یک از طرفین در جنگ اوکراین کمک نمی‌‌کنیم. هم آقای رئیس جمهور و هم دستگاه دیپلماسی تلاش‌های زیادی را در ماه‌های گذشته برای توقف جنگ و بازگشت طرفین به مذاکره به عمل آوردند. در این مسیر گام برخواهیم داشت. امیدواریم همه مشکلات و چالش‌ها در سطح منطقه نه از مسیر جنگ که مسیر نادرست، ناکارآمد و غلط است از مسیر گفت‌وگو، مذاکره و توافق و حل و فصل به نتیجه برسد. ریشه جنگ در اوکراین را فراموش نخواهیم کرد و امیدواریم منطقه و جهانی سرشار از صلح، امنیت و پیشرفت را شاهد باشیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان