پارلمان اوکراین اعمال تحریم ۵٠ ساله علیه ایران را تصویب کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 10:53

پارلمان اوکراین اعمال تحریم ۵٠ ساله علیه ایران را تصویب کرد

شماره: 22323
Aa Aa

پارلمان اوکراین پیشنهاد شورای امنیت و دفاع ملی این کشور مبنی بر اعمال برخی اقدامات محدودکننده اقتصادی بر ایران برای مدت ۵٠ سال را تصویب کرد.

با ادعای ارائه تسلیحات نظامی به روسیه علیه اوکراین؛
پارلمان اوکراین اعمال تحریم ۵٠ ساله علیه ایران را تصویب کرد

رییس جمهور اوکراین با مطرح کردن ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین طرحی را برای تحریم چندجانبه ایران به پارلمان اوکراین ارائه کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، آندری یرماک، رئیس ستاد ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور طرحی را برای تحریم ۵۰ ساله ایران به پارلمان این کشور ارائه کرده است.

کی‌یف و متحدان آن مدعی هستند که ایران با ارائه تسلیحات نظامی از جمله پهپادهای جنگی به روسیه از جنگ آن علیه اوکراین حمایت می‌کند.

کی‌یف مدعی شد که مسکو بزرگ‌ترین حمله پهپادی را علیه اوکراین انجام داده که در آن از ۵۴ پهپاد ایرانی به‌کار رفته و ۵۲ دو فروند از آن‌ها سرنگون شده است.

در صورت تصویب این طرح حمل‌ونقل کالاهای ایرانی از طریق اوکراین و استفاده از حریم هوایی آن ممنوع شده و تحریم‌هایی در زمینه تجاری، مالی و فناوری علیه ایران و شهروندان آن اعمال خواهد شد.

این ادعای کی‌یف از سوی مقامات ایران و روسیه رد شده است.

  •  

سید حمزه قلندری، رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت:

همان‌گونه‌ که بارها به طور رسمی از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده ایران به هیچ وجه تسلیحاتی برای مشارکت در جنگ روسیه با اوکراین به روسیه و یا اوکراین نداده است اما ما پس از اکتبر ۲۰۲۰ شاهد گسترش تجهیزات و تسلیحات ایرانی در کشورهای مختلف هستیم.

او اظهار داشت:

نکته جالب اینجاست که برخی اوقات اشاره می‌کنند که تسلیحات ایرانی در اوکراین هم مورد استفاده قرار می‌گیرد البته برخی دیگر هم می‌گویند تسلیحاتی ایرانی در اختیار روسیه قرار دارد.

  •  

یاروسلاو ژلزنیاک، نماینده پارلمان اوکراین گفت:

پارلمان (اوکراین) پیشنهاد شورای امنیت و دفاع ملی این کشور مبنی بر اعمال برخی اقدامات محدودکننده اقتصادی بر ایران برای مدت ۵٠ سال را تصویب کرد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان