پوتین یک جنایتکار جنگی است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 19:49

پوتین یک جنایتکار جنگی است

شماره: 17171
Aa Aa

ما برای مقابله با تهدید روسیه تسلیحات مختلف، تانک‌ها و هواپیماها را در اختیار اوکراین قرار داده و برای دستیابی این کشور به سامانه‌های دفاع هوایی کمک خواهیم کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا؛
پوتین یک جنایتکار جنگی است

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از امضای فرمان کمک جدید دفاعی به اوکراین در کاخ سفید و در جمع خبرنگاران گفت:

پوتین یک جنایتکار جنگی است.

به گزارش اسپادانا خبر، رئیس‌جمهور آمریکا گفت:

پوتین ویرانی فاجعه‌باری را در اوکراین به بار آورده است و آمریکا مصمم است که رئیس‌جمهور روسیه بهای آن را بپردازد. ما سلاح‌های دیگری را برای دفع حمله روسیه به اوکراین ارسال خواهیم کرد. ما برای مقابله با تهدید روسیه، تسلیحات مختلف، تانک‌ها و هواپیماها را در اختیار اوکراین قرار می‌دهیم و برای دستیابی این کشور به سامانه‌های دفاع هوایی کمک خواهیم کرد. جنگ در اوکراین ممکن است طولانی باشد و ما به کی‌یف برای دفاع از خود سلاح خواهیم داد. ما از اقتصاد اوکراین حمایت خواهیم کرد و به فشار بر پوتین برای منزوی کردن او از جهان با متحدان ادامه خواهیم داد.

  •  

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که همتای روسی خود را «جنایتکار جنگی» خوانده است «لفاظی غیرقابل قبول و نابخشودنی» است.

  •  

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز در یک پیام ویدئویی اعلام کرد که اولویت‌های این کشور در مذاکرات با روسیه پایان دادن به درگیری، تضمین امنیت، احیای حاکمیت و تمامیت ارضی، تضمین واقعی برای حفاظت از اوکراین است.

وی تاکید کرد که اولویت اصلی حفظ دولت اوکراین است.

زلنسکی به سربازان روس پیشنهاد کرد که به جای مرگ در میدان نبرد در اوکراین سلاح‌های خود را زمین بگذارند. هر سرباز روس که سلاح خود را زمین بگذارد، فرصتی برای زنده ماندن خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه جنگنده‌های روسیه عمدا ساختمان تئاتر درام در شهر ماریوپل را که صدها غیرنظامی در آن پناه برده بودند را بمباران کردند گفت:

در نتیجه ساختمان ویران شد. هنوز تعداد قربانیان این حمله مشخص نشده است. محاصره ماریوپل با محاصره لنینگراد در طول جنگ جهانی دوم چه تفاوتی دارد؟

زلنسکی با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌های اعمال‌شده، روسیه همچنان «ماشین جنگ» را در اوکراین حفظ کرده است گفت:

نیاز به بسته‌های تحریمی جدید علیه روسیه است. جهان باید در نهایت بپذیرد که روسیه به یک کشور تروریستی تبدیل شده است و مهمتر از همه اوکراین باید حمایت بیشتری دریافت کند.

  •  

شش کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرده‌اند این شورا جلسه‌ای اضطراری تشکیل دهد.

درخواست تشکیل این جلسه در آستانه رای‌گیری در مورد قطعنامه‌ای ارائه شده است که در آن حفاظت از غیرنظامیان «در شرایط آسیب‌پذیر» مطرح شده است.

در پیش‌نویس این قطعنامه اشاره‌ای به روسیه و مسئولیت این کشور در تهاجم نظامی به اوکراین نشده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان