پیشنهاد مذاکره به ایران برای مدت نامحدود روی میز آمریکا نخواهد بود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 1:51

پیشنهاد مذاکره به ایران برای مدت نامحدود روی میز آمریکا نخواهد بود

شماره: 14152
Aa Aa

او بیان این که امیدواریم دولت جديد ايران گفت‌وگوها را ادامه دهد گفته همه تحریم‌ها پابرجا هستند مگرآنکه از طریق یک فرایند دیپلماتیک رفع شوند.

ند پرايس، سخنگوی وزارت خارجه آمريكا؛
پیشنهاد مذاکره به ایران برای مدت نامحدود روی میز آمریکا نخواهد بود

ند پرايس، سخنگوی وزارت خارجه آمريكا گفت:

همه تحریم‌ها پابرجا هستند مگرآنکه از طریق یک فرایند دیپلماتیک رفع شوند. ما در این باره مذاکرات وین خیلی شفاف صحبت کرده‌ایم و آماده ادامه گفت‌وگوها در خصوص برجام به صورتی سازنده و اتمام این مذاکرات و بازگشت به محدودیت‌های توافق هستیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

علت اینکه برای این کار آمادگی داریم این است که ما نیز همانند جامعه بین‌المللی از مزایای ساز و کاری برای ارائه ضمانت‌های دائمی و قابل راستی‌آزمایی از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای آگاهیم.

او با بیان این که امیدواریم دولت جديد ايران گفت‌وگوها را ادامه دهد گفته اما ما در موقعیتی نیستیم که به جای آنها حرف بزنيم.  هفته گذشته گفتیم که آماده ادامه مذاکره هستیم ولی ایرانی‌ها خواستار زمان بیشتری برای انجام مسائل مربوط به دوران انتقال ریاست‌جمهوری خودشان شده‌اند. آمریکا علاقه‌مند به بازگشت دوجانبه به برجام است. موضع ما از مدت‌ها پیش همین بوده است. ما تمایلمان را برای ادامه این گفت‌وگوها پنهان نکرده‌ایم چون بازگشت دوجانبه به برجام در راستای منافع ملی ما است.

پرایس ادامه داد:

این را هم شفاف گفته‌ایم که پیشنهاد مذاکره به ایران برای مدت نامحدود روی میز نخواهد بود. وقتی روال انتقال قدرت در ایران به پایان رسید آماده بازگشت به وین و ادامه آن گفت‌وگوها هستیم.

 

پیش‌تر وال‌استریت‌ژورنال، گزارش کرده است که آمریکا در صدد اجرای سخت‌گیرانه اجرای تحریم‌ها در خصوص خرید نفت از سوی چین از ایران است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان