یک شبکه قاچاق نفت و پولشویی مرتبط با نیروی قدس سپاه تحریم شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 6:46

یک شبکه قاچاق نفت و پولشویی مرتبط با نیروی قدس سپاه تحریم شد

شماره: 17919
Aa Aa

این شبکه فروش صد‌ها میلیون دلار نفت ایران را برای نیروی قدس و حزب‌الله تسهیل کرده و یکی از عوامل اصلی تولید درآمد نفتی برای ایران بوده‌ است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد؛
یک شبکه قاچاق نفت و پولشویی مرتبط با نیروی قدس سپاه تحریم شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اسامی چند فرد و شرکت را که ادعا کرده بخشی از یک شبکه بین‌المللی برای درآمدزایی برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله هستند در فهرست تحریم قرار داده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، در این فهرست که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته اسامی ۱۰ فرد و ۹ شرکت دیده می‌شود.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است:

«امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری یک شبکه قاچاق نفت و پولشویی را که تحت هدایت مقام‌های نیروی قدس سپاه پاسداران قرار دارد در فهرست تحریم قرار داده است. این شبکه فروش صد‌ها میلیون دلار نفت ایران را برای نیروی قدس و حزب‌الله تسهیل کرده است.»وزارت خزانه‌داری آمریکا  ادعا کرده این شبکه مورد حمایت نهاد‌های اقتصادی روسیه قرار دارند و یکی از عوامل اصلی تولید درآمد نفتی برای ایران بوده‌اند.

«برایان نلسون»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در تروریسم و اطلاعات مالی گفت:

«ایالات متحده آمریکا کاملاً به پاسخگو کردن ایران بابت حمایتش از نائبان تروریستی و بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه متعهد است. با آنکه که ایالات متحده آمریکا کماکان به دنبال بازگشت به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک است ما تردیدی در هدف قرار دادن کسانی که اقدام به فراهم کردن حمایت‌های مالی برای نیروی قدس یا حزب‌الله کنند نخواهیم داشت.»

  •  
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در خصوص تحریم های اعلام شده جدید ایالات متحده بر علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:
جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح رسمی و قانونی آن به‌خصوص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره کابوس گروه های تروریستی و افراطی در منطقه بوده اند. طبیعی است دولت آمریکا به عنوان مادرخوانده این گروه های تروریستی از هیچ تلاشی برای حمایت از آنها خودداری نکند کما اینکه از سالها پیش تحریم های ظالمانه و غیرقانونی را علیه مردم ایران و فرزندان سپاهی آنها تحمیل کردند و در زمان ترامپ بزدلانه دست به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی زدند. آشکار است که دولت بایدن نیز علیرغم صحبت های فریبکارانه اولیه همین سیاست شکست خورده را ادامه داده است و این اقدام اخیر نیز نشانه دیگری از سوءنیت دولت آمریکا در قبال مردم ایران و تداوم سیاست مفتضح فشار حداکثری است.
او تحریم های یکجانبه آمریکا را نقض آشکار مقررات بین المللی دانسته که هدفی جز وارد آوردن درد و رنج بر مردم ایران و منطقه و ایجاد آشوب دنبال نمی کند:
این رفتارها ابدا تاثیری در اراده مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در پیگیری اهداف عالی خود از جمله محو تروریسم در منطقه نخواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران حق مقابله متناسب و قاطع با این اقدامات را منطبق با اصول حقوق بین‌الملل برای خود محفوظ می‌داند.
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان