۱۳ فرد و ۸ شرکت مرتبط با سپاه قدس و حزب الله تحریم شدند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 16:16

۱۳ فرد و ۸ شرکت مرتبط با سپاه قدس و حزب الله تحریم شدند

شماره: 14898
Aa Aa

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا گفته حزب‌الله و نیروی قدس از نظام مالی بین‌الملل برای تأمین مالی اقدامات تروریستی سوءاستفاده می‌کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد؛
۱۳ فرد و ۸ شرکت مرتبط با سپاه قدس و حزب الله تحریم شدند

وزارت خزانه‌داری آمریکا نام 13 شخص حقیقی و 8 شرکت را در ارتباط با تأمین مالی حزب‌الله لبنان و دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) اضافه کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا شده که این افراد و شرکت‌ها در دو شبکه بین‌المللی فعال در زمینه تأمین مالی حزب‌الله لبنان و دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران عضویت دارند.

خزانه‌داری آمریکا گفته«شبکه‌ای از تسهیل‌گران مالی و شرکت‌های صوری حامی حزب‌لله و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» را نیز در فهرست SDN قرار داده است.

«آندری گاکی»، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد:

«حزب‌الله و نیروی قدس سپاه کماکان از نظام مالی بین‌الملل برای تأمین مالی اقدامات تروریستی سوءاستفاده می‌کند. ایالات متحده برای اقدام در جهت مختل کردن شبکه‌های حامی حزب‌الله و نیروی قدس سپاه تردید به خود راه نخواهد داد.»

در بین افراد تحریم شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا نام 7 شهروند ایرانی، 2 شهروند چینی، 2 شهروند کویتی و 2 شهروند لبنانی دیده می‌شود.

اسامی افراد تحریم شده حسیب محمد حدوان، علی جارک اسمائیلی، امید یزدانپرست، سمانه دامیرچیلو، محمدرضا کاظمی، مصطفی پوریا، حسین اسدالله و مرتضی مینای هاشمی عنوان شده است.

از میان شرکت‌های تحریم‌شده 7 شرکت در سرزمین اصلی چین یا هنگ‌کنگ چین و یک شرکت در امارات مستقر هستند و نام هیچ شرکت ایرانی در بین آنها مشاهده نمی‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان