۱۵۷ محکوم امنیتی از زندان های ایران آزاد شدند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403 - 15:48

۱۵۷ محکوم امنیتی از زندان های ایران آزاد شدند

شماره: 11758
Aa Aa

اسماعیلی گفته این محکومان با اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع، تبانی و شرکت در اعتراضات سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ مورد عفو قرار گرفته اند.

سخنگوی قوه قضاییه ایران خبر داد؛
۱۵۷ محکوم امنیتی از زندان های ایران آزاد شدند

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران گفت:

تحول کیفی و کمی عفو محکومان مبتنی بر تنبه، ندامت، توبه و اصلاح مجرمان و کارآمدی وضعیت زندان‌بانی و کاهش زندانیان گام‌هایی است که این روزها مردم عملیاتی شدن آنها را می‌بینند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی با اشاره به پایان ماه ربیع‌الاول اظهار کرد:

به برکت ماه ربیع‌الاول با پیشنهاد رییس قوه قضاییه و مقام معظم رهبری با عفو و تخفیف مجازات ۳۷۸۰ نفر از محکومان موافقت شد. در این جمع ۲۳۰۱ نفر از زندانیان آزاد شدند که در زمره آنها ۱۵۷ محکوم امنیتی از محکومانی که اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، شرکت در اغتشاشات سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و سال‌های قبل از آن داشتند به عنوان اقدام ویژه مورد عفو قرار گرفتند. همچنین در این جمع به مناسبت هفته وحدت ۱۶ نفر از اتباع کشورهای اسلامی مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت:

در تحول عفو و عفوهای پیشنهادی مبنا کار کارشناسی، بررسی دقیق پرونده‌های قضایی، رصد اعمال و رفتار محکومان در دوران تحمل محکومیت در کمیسیون‌های شهرستانی، استانی و کمیسیون مرکزی عفو قوه قضاییه و لحاظ کردن تنبه، ندامت، توبه و اصلاح مجرمین و عدالت در اجرای عفو در بین محکومان جرائم مختلف بوده است چون در این قبیل از این موارد کار کارشناسی صورت می‌گیرد شاهد هستیم کسانی که محکومیت‌شان مورد عفو قرار گرفته به ندرت مجدد مرتکب جرم شده و یا اصلا مرتکب جرم نمی‌شوند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان