افتخار می‌کنم در کنار مردم ماندم تا صدایشان باشم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 0:34

افتخار می‌کنم در کنار مردم ماندم تا صدایشان باشم

شماره: 22912
Aa Aa

جلسه نهایی رسیدگی به پرونده خبرنگار اجتماعی روزنامه هم‌میهن در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به صورت غیرعلنی برگزار و با اخذ دفاع آخر به پایان رسید.

الهه محمدی در جلسه نهایی رسیدگی در دادگاه انقلاب؛
افتخار می‌کنم در کنار مردم ماندم تا صدایشان باشم

سعید پارسایی همسر الهه محمدی، خبرنگار اجتماعی روزنامه هم‌میهن نوشت:

جلسه نهایی رسیدگی به پرونده همسرم الهه محمدی امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بر خلاف درخواست ما به صورت غیرعلنی برگزار و با اخذ دفاع آخر به پایان رسید.

به گزارش اسپادانا خبر، او نوشته است:

الهه کلیه اتهامات را رد کرد و ما امیدواریم دفاعیات صریح بیان شده در دادگاه مورد بررسی قرار گیرد.

الهه محمدی در دقایق پایانی دادگاه این متن را در مقابل قاضی خوانده است:

 

به نام قلم

من الهه محمدی ۱۵ سال است که خبرنگارم و در تمام طول زمان کار حرفه‌ای‌ام غیر از اینکه حرف مردم را بزنم و قدمی در راه بهتر شدن زندگی‌شان بردارم هیچ کار دیگری نکرده‌ام. من هیچ ارتباطی با هیچ دولت خارجی‌ای نداشته‌ام و افتخار می‌کنم که در کنار مردم ماندم تا صدایشان باشم.

معتقدم به جای بازداشت خبرنگاران، نهادهای امنیتی، قوه قضاییه، دولت و مجلس باید برای حرف‌های مردم گوش شنوا داشته باشند نه اینکه خبرنگارانی را که کارشان را انجام داده‌اند بازداشت کنند و ما‌ه‌های زیادی بلاتکلیف و در بازداشت موقت نگه دارند.

من و نیلوفر حامدی به عنوان نمایندگانی از بدنه رنجور و شریف مطبوعات ایران در حالی محاکمه می‌شویم که به واسطه برخوردهای امنیتی با خبرنگاران صادق و متعهد مرجعیت رسانه به خارج از کشور منتقل شده و این برخوردهای شدید با روزنامه‌نگاران موجب آزردگی مردم شده است.

باید مقامات، به‌ویژه مقامات قضایی، صدای مردم را به‌ویژه زنان و روزنامه‌نگارانی که از زبان آن‌ها سخن می‌گویند، بشنوند و در برابر مطالبات به حق آن‌ها نایستند.

  •  

نیلوفر حامدی، خبرنگار شرق از 31 شهریورماه و  الهه محمدی از هفتم مهرماه سال گذشته و بعد از درگذشت مهسا امینی در تهران در بازداشت به‌سر می‌برند.

 

منبع| فراز

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان