ایران و قطر با یک تونل دریایی به هم متصل می شوند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 20:15

ایران و قطر با یک تونل دریایی به هم متصل می شوند

شماره: 16870
Aa Aa

علی‌اکبر صفایی ساخت تونل زیر دریا بین ایران و قطر را  یک پروژه بی نظیر خوانده که بندر دیر بوشهر در ایران را به قطر متصل خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران خبر داد؛
ایران و قطر با یک تونل دریایی به هم متصل می شوند

علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران درباره مفاد توافقنامه‌های ایران و قطر در حوزه دریایی و بندری که در سفر رئیس‌جمهور به دوحه به امضا می رسد گفت:

‌از سوی وزارت راه و شهرسازی ۴ توافقنامه مدنظر قرار گرفته که یک مورد در بخش هوایی، یک مورد بخش دریایی، یک مورد در حوزه بندری و چهارمین مورد‌ ساخت تونل زیر دریا بین ایران و قطر است که یک پروژه بی نظیر به شمار می رود و از بندر دیر بوشهر تا قطر خواهد بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود:

در حال مذاکره و رایزنی هستیم و سازمان بنادر ۳ توافقنامه را زیر نظر وزیر راه پیش می‌برد تا در نهایت با حضور رئیس‌جمهور به امضاء برسد. ایجاد تونل زیر‌زمینی قطر را به کل کشورهای شمالی، اروپا، کشورهای حوزه دریای خزر، شرق و غرب از طریق جاده و ریل وصل می کند. این پروژه یک تحول عظیم برای قطر و نیز جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود تا خلیج فارس به شمال و جنوب متصل شود و ارتباط گسترده‌ای با کشورهای غرب آسیا و حاشیه دریای خزر تا مدیترانه به وجود آید.
وی با بیان اینکه توافقنامه مدنظر گام بسیار بلندی برای دو کشور است گفت:

بخشی از این توافقنامه مربوط به حوزه دریایی و در عین حال دارای بخش جاده و ریل است و به همین دلیل کمیته مشترک تشکیل می شود و زمانی که مذاکرات دو کشور به نتیجه برسد به امضا می رسد.

شایان ذکر است وزیر راه و شهرسازی ایران در صدر هیاتی اعم از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با هدف گسترش ارتباطات زمینی، بندری، دریایی و هوایی از سوی دو کشور به قطر سفر کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان