بالاترین میزان مرگ و میر روزانه کرونا در ایران به ثبت رسید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:50

بالاترین میزان مرگ و میر روزانه کرونا در ایران به ثبت رسید

شماره: 10765
Aa Aa

سه استان تهران، اصفهان و خراسان شمالی به استانهای قرمز اضافه شده و ۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در شرایط هشدار قرار گرفته اند.

با اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران؛
بالاترین میزان مرگ و میر روزانه کرونا در ایران به ثبت رسید

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت:

از دیروز تا امروز ۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسید.

به گفته لاری در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسید.

وی اعلام کرد: تا کنون ۲۵۷ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. ۳۹۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون دو میلیون و ۳۸۰ هزار و ۱۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در تشریح استان های در وضعیت قرمز گفت: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با بیان اینکه سه استان به استانهای قرمز کشور اضافه شده است افزود: در حال حاضر ۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در شرایط هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت تهران گفت: تهران به عنوان پرجمعیت ترین و پرترددترین استان کشور برای اولین بار بعد از خیز اول بیماری در وضعیت قرمز قرار گفت که امیدواریم اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکلها جدی تر تلقی شود.

لاری ادامه داد: تعداد موارد بستری روزانه در کشور به دوران اوج پیک بیماری در اسفند نزدیک شده است و وضعیت شیوع بیماری در کشور و جهان رو به افزایش و نگران کننده است به طوری که بیش از ۱۶ میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شده اند و حدود ۶۴۰ هزار نفر نیز به دلیل این بیماری جان باخته اند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان