تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 14:42

تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کرد

شماره: 16538
Aa Aa

این سریع‌ترین صعود ایران به جام جهانی در طول تاریخ است. تیم ملی ایران سیزدهمین تیم دنیاست که جواز حضور به جام جهانی 2022 را کسب می‌کند.

با پیروزی یک بر صفر در بازی برابر عراق در تهران؛
تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کرد

تیم ملی فوتبال ایران با کسب پیروزی مقابل عراق در دور هفتم از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا به جام جهانی صعود کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، شاگردان دراگان اسکوچیچ با پیروزی یک بر صفر در بازی برابر عراق در دور هفتم از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در آسیا به‌عنوان اولین تیم از قاره کهن جواز حضور در جام جهانی را کسب کردند.

تیم ملی ایران سیزدهمین تیم دنیاست که جواز حضور به جام جهانی 2022 را کسب می‌کند.

پیش از این تیم‌های ملی برزیل و آرژانتین از منطقه آمریکای جنوبی، بلژیک، کرواسی، دانمارک، انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند، صربستان، اسپانیا و سوئیس از قاره اروپا بلیت سفر به قطر را کسب کرده‌ بودند.

این سریع‌ترین صعود ایران به جام جهانی فوتبال در طول تاریخ است.

شایان ذکر است محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون از دقیقه 65 از جایگاه ویژه خارج شده و در میان تماشاگران ادامه بازی را تماشا کردند.

  •  

رئیس جمهور ایران نیز در پیامی راه‏یابی تیم ملی فوتبال این کشور به جام جهانی ۲۰۲۲ را تبریک گفت

در این پیام آمده است:

بسم‌ ‏الله الرحمن الرحیم

پیروزی‏‌های پی‏درپی و مقتدرانه تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی و راه‏یابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موجی از شادی و شعف را برای ملت سربلند ایران به ارمغان آورد.

اینجانب با تبریک این موفقیت بزرگ به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مردم غیور ایران که تجلی پویایی و شکوه یک ملت است از تلاش‌‏های ارزنده همه دست‌اندرکاران، مربیان و به‏ ویژه بازیکنان توانمند و باغیرت تیم ملی فوتبال، صمیمانه سپاسگزارم و از درگاه خداوند آرزوی سلامتی، سرافرازی و ادامه پیروزی آنان را در مراحل بعدی دارم.

 

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان