حقوق کارمندان ۲۵ درصد افزایش می‌یابد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 21:34

حقوق کارمندان ۲۵ درصد افزایش می‌یابد

شماره: 21224
Aa Aa

نرخ امید به زندگی به برکت نظام از ۵۴ سال در پیش از انقلاب به ۷۸ سال رسید| دورانِ سیاستِ اخم و لبخند گذشت و گزینه‌های روی میز دشمنان را زیر میز بردیم.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی جمهوری اسلامی ایران؛
حقوق کارمندان ۲۵ درصد افزایش می‌یابد

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در رویداد رسانه‌ایِ "چه سفر‌ها کرده‌ایم" به مناسبت دهه فجر گفت:

دهه فجر همانند شب قدری است برای بررسی خدمات دولت‌ها.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او ادامه داد:

دولت آیت الله رئیسی در ابتدا گزینه‌های روی میز دشمنان را زیر میز برد. امروز استکبار جهانی هیچ گزینه‌ای به جز گزینه مذاکره و تسلیم در مقابل اراده ملت ایران را ندارد.

وی با بیان اینکه دورانِ سیاستِ اخم و لبخند گذشت گفت:

این دولت نه با لبخند بیگانگان خرسند می‌شود و نه با اخم آن‌ها زانوی غم بغل می‌گیرد. دولت، دولتِ اراده، امام و ولایت است. این دولت محضر پشتیبانی ملت بزرگ ایران است. دولت شعار یک میلیون وعده فرصت شغلی داد که بحمدالله محقق شده و حتی امروز از مرز ایجاد یک میلیون فرصت شغلی گذشته‌ایم که این امر قابل راستی آزمایی است. صادرات کشور نیز افزایش چشم گیری پیدا کرده است. نرخ صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کرده و تراز تجاری ما با احتساب صادرات نفت مثبت شده است. نرخ رشد اقتصادی ما که در طول دهه ۹۰ همواره کاهشی بود در طول یکسال گذشته افزایش پیدا کرده است و امیدواریم که تا پایان سال به نرخ رشد چهار درصدی برسیم. همچنین نرخ امید به زندگی در ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران از ۵۴ سال (پیش از انقلاب) به ۷۸ سال افزایش پیدا کرده است. موارد مطرح شده بخش کمی از دستاورد‌های نظام و این دولت است.

وی درباره میزان افزایش حقوق در سال ۱۴۰۲ بیان کرد:

حقوق کارمندان دولت به طور میانگین با ۲۵ درصد افزایش حقوق همراه خواهد بود. در خصوص افزایش حقوق کارگران هنوز تصمیمی گرفته نشده است چرا که این تصمیم باید به صورت سه جانبه از سوی نمایندگان دولت، نمایندگانِ کارفرمایان و نمایندگان کارگران اتخاذ شود. اکنون میزان افزایش حقوق کارگران در حال کارشناسی است. امیدواریم که به یک افزایش حقوق مطلوبی برسند.

او در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان بیان کرد:

در جلسه اخیر دولت، میزان عیدی شاغلین و بازنشستگان مشخص شد، میزان عیدی کارگران نیز تقریبا معادل دو حکم حقوقی آنان است وه ان‌شاءلله پرداخت می‌شود. امیدوارم که عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با وجود مشکلات در موعد مقرر پرداخت شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان