دولت با روح و روان بازنشستگان بازی‌ می‌کند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 23:54

دولت با روح و روان بازنشستگان بازی‌ می‌کند

شماره: 18084
Aa Aa

انتظار و التماس و بی توجهی به بازنشستگان زیبنده این گروه نبوده و بی توجهی، فقر روزافزون و تورم افسارگسیخته تاب آوری را به صفر رسانیده است.

زهرا درویشی، رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس؛
دولت با روح و روان بازنشستگان بازی‌ می‌کند

زهرا درویشی، رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس و بازرس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شیراز گفت:

دولت بدون توجه به اصل سه جانبه گرایی و مصوبات شورای عالی کار نسبت به اجرای افزایش دستمزد بازنشستگان تعلل و در تصویب و ابلاغ مصوبه کوتاهی کرده و با روح و روان آنها بازی‌ می‌کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نفقل از ایلنا، او با انتقاد از عدم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت:

با توجه به اینکه بیش از سه ماه از سال 1401 می گذرد و افزایش بی‌رویه و ناباورانه بهای کالا و خدمات باعث شده تا زندگی بازنشستگان به سختی بگذرد. تورم افسارگسیخته ناشی از پیامدهای تحریم، سوء مدیریت، جراحی اقتصادی و... به‌رغم رشد دستمزد و حقوق بازنشستگان که تا کنون اجرا هم نشده هر روز این گروه را فقیر و فقیر تر می کند. متأسفانه در طول سال های گذشته این قشر بیشترین آسیب های اجتماعی و مالی و... را شاهد بوده اند. از دولتمردان انتظار داریم افزایش حقوق بازنشستگان را با قاطعیت و جدیت مشخص کنند بطوریکه انتظار و التماس و بی توجهی به بازنشستگان زیبنده این گروه نیست. انتظار بی مورد سه‌ماهه، بی توجهی، فقیر شدن روز به روز کارگران و مستمری بگیران و تورم افسارگسیخته تاب آوری را به صفر رسانیده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای افزایش دستمزد بازنشستگان و متناسب سازی حتی یک سوم خرید مایحتاج زندگی بازنشستگان را پوشش نمی دهد و همچنان این گروه با مشکل معیشتی، تهیه معاش سبد خانوار، درمان، آموزش،حمل ونقل و .... روبرو هستند گفت: همواره از دولت می خواهیم فکری به حال کنترل تورم، افزایش قدرت خرید، بهبود شرایط رفاهی و اجرای دقیق و فوریت در صدور احکام و افزایش حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران بکند تا نیازی به حضور پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها در کف خیابان نباشد. بازنشستگان با حقوقی اندک به مقابله با گرانی ناشی از جراحی اقتصادی رفته اند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان