مرخصی‌ها برای مردم و جامعه خطر نداشته باشد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 12:05

مرخصی‌ها برای مردم و جامعه خطر نداشته باشد

شماره: 24861
Aa Aa

شیاطینی که در پاییز ۱۴۰۱ قصد به هم ریختن کشور را داشتند و نتوانستند بعد‌ها با دروغ‌پردازی برای هیأت به اصطلاح حقیقت‌یاب مواد خام تهیه کردند.

لو رفتن سوالات آزمون مرکز وکلا پیگیری شود؛
مرخصی‌ها برای مردم و جامعه خطر نداشته باشد

 محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه گفت:

ضروری است همگان نسبت به حفظ حرمت ماه مبارک رمضان اهتمام ویژه داشته باشند و با هنجار‌ها مقابله کنند و خود سبب ناهنجاری نشوند. بدون تردید ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌ها کار دست انسان می‌دهد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، رئیس قوه قضاییه همپنین اظهار داشت:

همان شیاطین و قدرت‌های زورگو که در پاییز ۱۴۰۱ قصد به هم ریختن کشور ما و تهدید و تحدید امنیت مردم ما را داشتند و نتوانستند بعد‌ها با دروغ‌پردازی و کشته‌سازی و جعلیات (نظیر اینکه در فلان زندان چه می‌گذرد و از این قبیل مطالب کذایی که صددرصد دروغ و کذب هستند) در صدد برآمدند تا برای هیأت به اصطلاح حقیقت‌یاب بین‌المللی در مورد ایران مواد خام تهیه کنند و با الفاظ پرطمطراق علیه منافع ملت ایران فضاسازی کنند.
محسنی اژه‌ای با اشاره به مطالب مطروحه در باب لو رفتن سؤالات آزمون وکالت گفت:

ابتدا باید توجه داشت که مسئولیت برگزاری این آزمون با سازمان سنجش بوده است و «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه» در این خصوص مسئولیتی نداشته است با این حال به کلیه بخش‌های ذیربط در دستگاه قضایی از جمله «مرکز حفاظت و اطلاعات»، «دادستانی تهران» و «مرکز وکلا» دستور می‌دهم که در رابطه با این موضوع پیگیری‌ها و بررسی‌های کامل و جامع را انجام دهند و هر فردی در این قضیه مقصر بوده را شناسایی و مورد تعقیب قرار دهند و با هماهنگی و همکاری «مرکز رسانه قوه قضاییه»، موضوعِ مورد اشاره را به صورت واضح و روشن برای مردم تبیین کنند و اجازه ندهند این مقوله در جامعه مبهم بماند چرا که به اعتماد مردم لطمه می‌زند؛ به صورت دقیق باید روشن شود که افشای سؤالات در چه سطح و چه حدی بوده است و چه کسانی تقصیر و یا قصور داشته‌اند و در این زمینه نباید حقی از کسی ضایع شود.
او به مسئولان قضایی ذیربط دستور داد:

با عنایت به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز به آن دسته از زندانیانِ واجدشرایط که بیرون بودن‌شان از زندان برای امنیت و منافع مردم و شهروندان مُضر نیست مرخصی اعطا کنید و مدت زمان این مرخصی را با لحاظ جمیع شرایط درنظر بگیرید تا این دسته از محکومان در ایام مبارک رمضان و نوروز در کنار خانواده خود باشند.
محسنی اژه‌ای همچنین به مسئولان قضایی ذیربط دستور داد:

امور مربوط به فهرست عفو محکومانِ واجد شرایط به مناسبت عید سعید فطر را برای تقدیم به محضر مقام معظم رهبری هر چه سریع‌تر نهایی کنید تا در صورت موافقت معظم‌له این محکومانِ واجد شرایط، تا قبل از عید فطر آزاد و یا با تخفیف مجازات مواجه شوند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات اخیر صورت گرفته از سوی سازمان زندان‌ها نیز بیان داشت:

لازم می‌دانم که از سازمان زندان‌ها به‌واسطه اقدامات صورت گرفته در مقوله «اصلاح و تربیت زندانیان بر اساس آموزه‌های قرآنی و اُنس با قرآن و به‌کارگیری طلاب در این زمینه به صورت وسیع‌تر از گذشته» و همچنین توجه به مقوله «حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان» تشکر و قدردانی کنم و خطاب به مسئولان این سازمان تاکید می‌کنم که فعالیت در این زمینه‌ها را همچنان با قدرت ادامه دهند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان