مسببین اغتشاش باید پاسخگو باشند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 0:27

مسببین اغتشاش باید پاسخگو باشند

شماره: 20095
Aa Aa

یک هزار و ۲۴ فقره کیفرخواست برای متهمان اغتشاشات تهران صادر شده است| تعداد انگشت شماری دانش‌آموز، دانشجو، معلم و استاد دانشگاه بازداشت شده‌اند.

پرونده دو خبرنگار شرق و هم میهن در شرف تصمیم نهایی است؛
مسببین اغتشاش باید پاسخگو باشند

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود گفت:

برای دشمنان امنیت میان هیچ کدام از ایرانیان تفاوتی وجود ندارد و هدفشان تاثیر گذاری آن‌ها بر روی ذهن جامعه و امنیت عموم شهروندان است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، او گفت:

تقسیم بندی تروریست و به استخدام گیری تروریست علیه قانون ثمره‌‎ای جز به خطر انداختن زندگی مردم ندارد. نادیده گرفتن خطر دشمن در کمین ایران و عدم مرزبندی با آن باعث عقب افتادن از قاطبه مردم خواهد شد. سوالی مطرح می‌شود که صبر تا کی؟ تحمل تا چه اندازه؟ تدابیر قوه قضاییه و مجموعه دستگاه‌‍های حاکمیتی از ابتدای خلق آشوب بر آن استوار بود که عناصر اصلی این آشوب طلبی برای ملت شناخته شوند. طبق تدابیر قوه قضاییه و مجموعه دستگاه‌های حاکمیتی از ابتدای آشوب‌ها قرار شد مدارا صورت گیرد تا مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا سازند. هر کسی در این اغتشاشات متحمل خسارات چه مادی و چه معنوی شده است حق دارد مطالباتش را از مرجع قضایی ذیربط مطالبه کند. طی چند روز گذشته تعداد شکایت‌ها در دستگاه قضایی افزایش داشته است. کسانی که مرتکب آشوب شده و مسبب اغتشاشات بوده‌اند اعم از مباشر، معاون و … در صورت رسیدگی به اتهامات و احراز آن باید نسبت به خساراتی که وارد کرده‌اند باید پاسخگو باشند. اگر ثابت شود کسی در جنایات اخیر دستی داشته مجازات خواهد شد اما قطعا رسیدگی به اغتشاشگران و تفکیک آنها با دقت کامل انجام می‌شود و تمام تلاش این است که حقی از احدی تضییع نشود.

او همچنین گفت:

دادگاه بازداشت شدگان علنی است و پرونده دو خبرنگار شرق و هم میهن در شرف تصمیم نهایی است.

وی ادامه داد:

یک هزار و ۲۴ فقره کیفرخواست برای متهمان اغتشاشات اخیر در تهران صادر شده است. چهار شعبه در دادگاه عمومی و انقلاب، یک شعبه در دادگاه کیفری دو و یک شعبه در دادگاه کیفری یک کلانشهر تهران برای رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشات اخیر تعیین شده است. شعباتی در شهرستان‌های اسلامشهر، پردیس، دماوند و شهریار نیز تعیین شده‌اند.

او در پاسخ به سؤال در مورد تعداد دانش‌آموز، دانشجو، معلم و استاد دانشگاه بازداشت شده‌ گفت:

تعداد انگشت شماری بازداشت شده‌اند و این تعداد انگشت شمار هم جرائم مهمه مرتکب شده‌اند.

او گفت:

۴۲ نفر در ماجرای زندان اوین تحت تعقیب هستند. آخرین گزارش از دادسرای تهران ناحیه ویژه جنایی در رابطه با آشوب در زندان اوین به دست آمده این است که تعداد افرادی که شناسایی شدند و در آشوب بودند افزایش یافته و بازپرس ویژه و دادستان تهران و سرپرست ناحیه مجدانه پیگیر هستند. کسانی که مرتکب جرح و تخریب عمدی شدند و مستحدثات اوین از جمله آمفی تئاتر را تخریب کردند دستگیر شدند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان