مسلمان حزب الهی کسی است که تابع رهبری باشد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 3:38

مسلمان حزب الهی کسی است که تابع رهبری باشد

شماره: 19507
Aa Aa

مسلمان حزب الهی کسی است که آنچه اسلام و رهبر خواستند را انجام دهد| گاهی باید برای بیداری جامعه و شکستن جو خفقان و مبارزه با بدعت‌ها قیام کرد.

سید محمد سعیدی، خطیب جمعه قم؛
مسلمان حزب الهی کسی است که تابع رهبری باشد

سید محمد سعیدی، خطیب جمعه قم در نماز جمعه این شهرستان گفت:

اربعین حسینی ثابت می‌کند که امامت یک فرهنگ است و پیوندی که با امام (ع)در زمان حیاتشان داریم در بعد از حیاتشان هم ادامه دارد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد:

برای شیعه، محب اهل بیت (ع) و کسانی که آنان را حجت خدا می‌دانند امام زنده و غیرزنده تفاوت ندارد چون اعتقاد دارند همانطور که در زمان حیاتشان فعال هستند و تلاش می‌کنند و برای کسانی که به آنان سلام می‌دهند جواب می‌دهند بعد از حیاتشان نیز حاجات و خواسته های مردم را برآورده می‌کنند.

او گفت:

گاهی با سخنرانی و صحبت کار به جایی نمی‌رسد و برای بیداری جامعه و شکستن جو خفقان و مبارزه با بدعت‌ها و انحرافات باید قیام کرد و دست از جان شست.

وی در رابطه با مذاکرات نیز عنوان کرد:

با ارزیابی رفتار آمریکا در روند مذاکرات مشخص می‌شود آمریکا به سمت رفع تحریم‌ها نخواهد رفت به همین خاطر برای عبور و رفع مشکلات حاصل از تحریم‌ها باید شرایط را در میدان عمل به سمتی ببریم که نتیجه بخش باشد و تنها راه آن خنثی سازی تحریم‌ها است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تأکید دارند. اگرچه رفع تحریم به دست دشمن است و ما نیز به دشمن تأکید کرده‌ایم که باید تحریم‌ها را رفع کند اما نکته مهم این است که نباید به مذاکرات دل خوش کنیم و باید با توکل به خدا، ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه و فرامنطقه‌ای تحریم‌ها را خنثی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:

ارزیابی‌ها از دولت سیزدهم نشان می‌دهد که خنثی سازی تحریم راهبرد قرار گرفته است و سفر رئیس جمهور و وزرا به ازبکستان و حضور در اجلاس شانگهای به همین منظور است.

سعیدی همچنین در خطبه اول نیز در تفسیر آیه ۵۳ سوره توبه عنوان کرد:

منافقین برای اینکه وجهه‌ای کسب کنند (نه برای خدا و نه برای کمک به محرومان) انفاق می‌کردند و در این آیه بیان می‌شود خداوند انفاق و هر کار به ظاهر مثبتی که منافقین انجام می‌دهند را نمی‌پذیرد چون ریشه در اعتقاد ندارد و صحیح نیست.

او با بیان اینکه اسلام، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت برای انسان سازی آمدند اظهار کرد:

مسلمان حزب الهی کسی است که تابع رهبری باشد و هرجا که فراخوان دادند حاضر شود و آنچه اسلام و رهبر خواستند را انجام دهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان