آمریکا برای لغو تحریم های بانکی و نفتی ایران اعلام آمادگی کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403 - 15:18

آمریکا برای لغو تحریم های بانکی و نفتی ایران اعلام آمادگی کرد

شماره: 13250
Aa Aa

ایران و آمریکا بر سر رفع تحریم‌های اعمال‌شده علیه سپاه پاسداران اختلاف دارند اما دولت بایدن قصد رفع تحریم‌های «تروریستی» علیه سپاه را ندارد.

وال‌استریت ژورنال ادعا کرد؛
آمریکا برای لغو تحریم های بانکی و نفتی ایران اعلام آمادگی کرد

وال‌استریت ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که دولت بایدن آمادگی دارد که بخشی از تحریم‌های وضع‌شده علیه بخش‌های مختلف اقتصاد ایران به‌ویژه بخش بانکی و نفتی را لغو کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از وال استریت ژورنال، این اعلام آمادگی آمریکا با درخواست ایران برای ارائه تضمین و تعیین چشم انداز مشخص پاسخ داده شده است.

برخی پیچیدگی های سیاسی داخلی هم برای آمریکا و هم برای ایران وجود دارد که مذاکرات را واد مرحله سخت تر کرده است.

واشنگتن برای رفع تحریم های بخش صنعت ایران نیز اعلام آمادگی کرده است.

دو منبع مطلع گفته‌اند آمریکا آماده رفع تحریم‌های اعمال‌شده به بهانه «تروریسم» علیه بانک مرکزی ایران و شرکت‌های نفتی و نفت‌کش ایران و همچنین برخی از بخش‌های کلیدی اقتصاد ایران اعم از فولاد، آلومینیوم و سایر بخش‌ها است.

یک مقام ارشد اروپایی گفت واشنگتن علاوه بر این، آمادگی خود را برای رفع احتمالی تحریم‌ها علیه بخش‌های منسوجات، خودروسازی، کشتی‌رانی، بیمه و تمامی دیگر بخش‌هایی که قرار بود تحریم‌های آنها ذیل برجام رفع شود، ابراز داشته است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشته با آنکه دولت بایدن گفته آماده رفع تحریم‌های اعمال‌شده از سوی علیه ترامپ علیه ایران است، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند حق حفظ برخی از تحریم‌ها علیه برنامه موشکی و حمایت ایران از متحدانش در منطقه را برای خود محفوظ می‌دانند.

مقام‌های مورد استناد وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده‌اند ایران در گفت‌وگوها از اصرار بر اینکه آمریکا همه تحریم‌های اعمال‌شده از سال ۲۰۱۵ را رفع کند فاصله گرفته است.

این رسانه همچنین گزارش داده ایران و آمریکا بر سر رفع تحریم‌های اعمال‌شده علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه ادعایی «تروریسم» اختلاف دارند.

رسانه آمریکایی نوشته دولت جو بایدن در حال حاضر قصد رفع تحریم‌های «تروریستی» علیه سپاه پاسداران را ندارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان