تعدادی از اهالی روستای محمود چنار لردگان به ایدز مبتلا شدند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 20:18

تعدادی از اهالی روستای محمود چنار لردگان به ایدز مبتلا شدند

شماره: 8616
Aa Aa

خاتمی می گوید به نظر نمی‌رسد ابتلا به این ویروس در اثر حجامت یا تست دیابت رخ داده باشد؛ امروزه آزمایشات با سرنگ‌های یک‌ بار مصرف انجام می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تایید کرد؛
تعدادی از اهالی روستای محمود چنار لردگان به ایدز مبتلا شدند

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، در پی تجمع تعدادی از اهالی روستای محمود چنار لردگان در استان چهارمحال و بختیاری، نایب رییس کمیسیون بهداشت ابتلای برخی اهالی این روستا به ویروس ایدز را تایید کرد.

سید مرتضی خاتمی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص ابتلای چندین نفر از اهالی روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV بر اثر انجام تست دیابت اعلام کرد: خبر ابتلا به ویروس به دلیل تست دیابت درست به نظر نمی‌رسد.

وی مدعی شد:

بنا بر اطلاع موثق، ابتدا در این روستا کانون خطری مشاهده شده و در راستای اقدامات پیشگیرانه از جمله برای اینکه معلوم شود، میزان آلودگی چه میزان است، آزمایشاتی صورت گرفته است.

او افزود: این که در اثر حجامت یا تست دیابت ابتلا به این ویروس رخ داده، به نظر نمی‌رسد که صحت داشته باشد و همواره در جریان بیماریابی احتمال پیدا کردن موارد بیشتری وجود دارد.

خاتمی اظهار داشت: خبرهای اولیه حاکی از این است که به دنبال مشاهده یک کانون پر خطر از لحاظ آلودگی، مبادرت به انجام تست در بین جمعی از روستائیان می‌شود و مواردی از ابتلا به دست می‌آید.

وی افزود: امروزه آزمایشات با سرنگ‌های یک‌ بار مصرف انجام می‌شود و به نظر نمی‌رسد، اخباری از این دست صحت داشته باشد که به دنبال تست دیابت این اتفاق رخ داده باشد.

خاتمی افزود: لازم است کم و کیف بیشتر این خبر را مقامات بهداشتی کشور و دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به اطلاع مردم برسانند.

وی در خصوص آمار تعداد افرادی که به ویروس HIV مبتلا شده‌اند گفت: آمار را باید مسئولان ذیربط اعلام کنند اما به نقل از منبع آگاه این آمار تعداد انگشت‌ شماری را شامل می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وقتی چنین بیماریابی می‌شود، ممکن است افرادی علت آن را بر مبنای دیگری حمل کنند که این مساله در جریان نمونه‌گیری اتفاق افتاده است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان