توافق هسته ای بایدن با ایران می‌تواند پایان اسرائیل باشد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 2:39

توافق هسته ای بایدن با ایران می‌تواند پایان اسرائیل باشد

شماره: 17416
Aa Aa

اگر بایدن نتواند برای محافظت از اسرائیل اقدام کند و یا اجازه حصول توافق را بدهد به موجودیت اسرائیل آسیب زده و آنها احتمالا از خود دفاع خواهند کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا؛
توافق هسته ای بایدن با ایران می‌تواند پایان اسرائیل باشد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با انتقاد از مذاکرات دولت این کشور برای احیای برجام گفت:

 توافق بایدن با ایران حتی از توافق دوران اوباما هم بدتر خواهد بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز گفت:

دولت بایدن به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ‌اجازه می‌دهد که به حصول توافق کمک کند اما در عین حال این کشور را به دلیل حمله به اوکراین تحریم و با این اقدام کرملین مخالفت می‌کند. توافقی که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و وزارت خارجه جان کری به دست آمد وحشتناک بود اما توافق جدید، نسخه به‌روز رسانی شده توافق قبلی برای نزدیک‌ترین متحدان آمریکا در منطقه خاورمیانه به مراتب بدتر خواهد بود.

او ادامه داد:

من به یک توافق افتضاح پایان دادم اما این از چیزی که آنها (دولت بایدن) به دنبالش هستند بهتر بود. توافق جدید اگر امکانپذیر باشد بدتر خواهد بود. تنها چیزی که شما نگفتید این است که اسرائیل در معرض یک خطر بزرگ است. اگر این اتفاق بیفتد، خطر بزرگی است چراکه یک نقشه راه بسیار سریع برای (ایران) است تا به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

ترامپ با اشاره به مخالفت برخی نمایندگان کنگره با توافق جدید با ایران ابراز امیدواری کرد که کنگره از نهایی شدن این توافق جلوگیری کند:

این توافق می‌تواند پایان اسرائیل باشد. اگر دولت بایدن نتواند برای محافظت از اسرائیل اقدام کند و یا اجازه حصول توافق را بدهد به موجودیت اسرائیل آسیب می‌زند و آنها احتمالا مجبور به دفاع از خود خواهند شد. افرادی زیادی این مساله را می‌گویند مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد که اسرائیل مجبور به جنگ شود. این وضعیت وحشتناکی است.

او اظهار کرد که وی به چینی‌ها گفته بود که آنها نمی‌توانند به خرید نفت خود از ایران ادامه دهند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان