رای ندادن یک استراتژی و یک اقدام فعال است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 12:26

رای ندادن یک استراتژی و یک اقدام فعال است

شماره: 13181
Aa Aa

فادزه هاشمی گفته احمدی نژاد به او پیشنهاد معاون اولی داده اما قبول نکرده است رای دادن به بی خاصیت‌ها ادامه رای دادن بین بد و بدتر است

حرف میرحسین درمورد احمدی نژاد درست بود؛
رای ندادن یک استراتژی و یک اقدام فعال است

فائزه هاشمی رفسنجانی در بخشی از اظهارات خود در شبکه احتماعی کلاب‌هاوس گفت:

 حتی در صورتی که برادرم محسن هاشمی رفسنجانی کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ باشد که مدیریت او را قبول دارم باز هم در این انتخابات شرکت نمی‌کنم و رای نمی‌دهم.

به گزارش اسپادانا خبر، وی اضافه کرد:

عدم حضور من در این انتخابات به دلیل رد صلاحیت‌ کاندیداها توسط شورای نگهبان در انتخابات نیست چرا که شورای نگهبان صلاحیت‌ نامزدها را رد می‌کند و رد کرده است اما اعتراضم به اصلاح طلبان است که برای بقا در قدرت شاخصه‌های اصلاح طلبی را رها کرده‌اند. اگر در دو ماه آینده کسی بیاید که بتواند آن شاخصه‌ها را داشته باشد، این شجاعت را دارم ارزیابی‌ام را تغییر دهم. اگر فردی مانند آقای رئیسی بیاید و پرونده‌های زندانیان سیاسی رو بررسی و آزادشان کند چرا که بازداشت آنها خلاف قانون اساسی است یا با آمریکا مذاکره و مسائل رو حل کنند. بحث من شرایط کشور است، نه آدم‌ها. رای ندادن برای این است که در آینده از رای دادن ابراز ندامت نکنم.

فائزه هاشمی تاکید کرد:

من دلیلم برای رای ندادن به بن رسیدن اصلاحات است. رای ندادن یک استراتژی است و یک اقدام فعال است وقتی رای دادن به نتیجه نمی‌رسد. رای دادن به بی خاصیت‌ها ادامه رای دادن بین بد و بدتر است البته به نظرم دولت حسن روحانی در برخی از موارد آزار داده است. اگر عملی ببینم که به معنای رفتن به سمت اصلاحات باشد رای خواهم داد مثلا آزادی زندانیان یا ایجاد رابطه با کشورهایی که بیهوده با آنها قطع ارتباط کردیم.

فائزه هاشمی در خصوص نقش هاشمی رفسنجانی در جریان ترور صادق شرفکندی٬ دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران و سه تن از همراهانش در رستورانی به نام «میکونوس» در برلین در شهریور ۱۳۷۱ گفت:

 جریان‌هایی در داخل حکومت تلاش کردند تا اقدامات پدرش برای بهبود راوبط با اروپا را با این ترور برهم بزنند. همانطور که این کار را در دولت خاتمی با کشتن افراد انجام دادند. آیت الله هاشمی از دستگیری فرج سرکوهی خبر نداشت حتی وقتی از ایت الله هاشمی می‌پرسند، بی اطلاع بود و می‌گفت ایشان در آلمان است.

فائزه هاشمی گفت:

محمود احمدی نژاد به من پیشنهاد معاون اولی برای انتخابات ۱۴۰۰ داد اما من قبول نکردم چون سال ۸۸ را نمی‌توانم فراموش کنم. به خاطر عملکردش در سال ۸۸ و توهین‌هایی که به پدرم کرده نپذیرفتم:

 او درخواست ائتلاف داد اما قبول نکردم. ممکن است آدم‌ها عوض شوند ولی اگر آقای احمدی‌نژاد عوض شده باید ابتدا از گذشته خود معذرت می‌خواست که این کار را نکرده است. ایشان را سلامت نمی دانم؛ حرف اقای میرحسین درمورد ایشان درست بود. ایشان توی دوربین زل می زند و دروغ می گوید.

او ادامه داد:

اینکه منتظر نسل جدید اصولگرایان در شورای نگهبان و تغییر نظرشان در مورد حضور زنان در انتخابات باشیم، بعید می‌دانم به سن ما قد بدهد اما تغییر نسلی در شورای نگهبان باعث می‌شود که فضا بهتر شود.

او گفت:

پدر در اول انقلاب مخالف این بود که پیش نویس قانون اساسی به مجلس خبرگان قانون اساسی برود؛ معتقد بود باید توسط خود مردم تصویب شود. حملات جناح چپ به ایت الله هاشمی زیربنا شد برای آمدن احمدی نژاد. این تخریب‌های اصلاح طلبان علیه پدر در پیروزی احمدی نژاد موثر بود.

فائزه هاشمی ادامه داد:

خودم را ضد انقلاب نمی‌دانم؛ خودم را انقلابی‌تر از بقیه می‌دانم چون همش دنبال ارمان‌های انقلاب مثل ازادی بیان هستم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان