مشکل مناطق قرمز لاابالی‌گری‌ در مراکز تفریحی و اقتصادی است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:01

مشکل مناطق قرمز لاابالی‌گری‌ در مراکز تفریحی و اقتصادی است

شماره: 10797
Aa Aa

سید احمد علم الهدی می گوید مردم در مسائل شرعی، شعائر و حرکت‌های دینی با پیروی از مقام ولایت اصول بهداشتی را با نظم کامل رعایت می‌کنند.

خطیب جمعه مشهد عنوان کرد؛
مشکل مناطق قرمز لاابالی‌گری‌ در مراکز تفریحی و اقتصادی است

سید احمد علم الهدی در خطبه مجازی خویش گفت:

مردم ما در حقیقت وقتی وارد مسئله مسائل شرعی، شعائر دینی و حرکت‌های دینی می‌شوند به دستور مقام معظم رهبری و پیروی از مقام ولایت، اصول بهداشتی را با بهترین نظم کامل رعایت می‌کنند.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

باورمندی به خدا، قوی‌ترین ضامن اجرای حفظ نظم بهداشتی است. شما در مراکز مختلف تفریحی، چنین رزم مردمی را مشاهده نمی‌کنید. مشکل ما در مناطق قرمز عمدتاً به خاطر بی‌ملاحظگی‌ها و لاابالی‌گری‌ها در حفظ اصول بهداشتی در مراکز تفریحی و اقتصادی است. یعنی آنجا که پای خدا مطرح نیست، آنجایی که مسئله میولات و جریان عادی زندگی مردم مطرح است، مردم هیچ ضامن اجرایی برای حفظ نظم بهداشتی و حفظ اصول بهداشتی ندارند با این‌که سلامتی خودشان را می‌خواهند اما عامل و ضامن اجرایی که نظم بهداشتی را در بین آنان اجرا کند وجود ندارد اما آنجایی که پای دین و خدا هست، وقتی مرجع تقلید و رهبر دینی و مذهبی مردم می‌گوید حفظ اصول بهداشتی از لوازم هست، به‌خوبی رعایت می‌کنند.

عزیزان مسؤول ما در ستاد مقابله با کرونا باید توجه کنند که مسئله تعظیم شعائر از آن واقعیت‌های غیرقابل‌تفکیک از زندگانی مردمی است که متدین هستند، مسلمان هستند و به اهل‌بیت پیغمبر علاقه دارند، مسئله عید قربان تعظیم شعائر است، عید غدیر و مراسم محرم و صفر تعظیم شعائر است. ستاد تشکیل‌شده که مسائل اجتماعی مردم توأم با حفظ سلامتی مردم مدیریت شود، مسائل اقتصادی مردم با حفظ سلامت مردم مدیریت شود، مسائل فرهنگی و تعظیم شعائر مردم با حفظ این مسئله باید مدیریت شود، این وظیفه قطعی ستاد مقابله با کرونا است. ستاد مقابله با کرونا باید به‌صورت جدی و قطعی وارد عرصه مدیریت در تعظیم شعائر در جریان محرم و صفر، عید غدیر و سایر مراسم شود. با این بیماری باید زندگی کنیم و معلوم نیست کی تمام شود بنابراین مدیریت‌ها باید هم حساب شده، هم کارشناسی و هم قطعی و قاطع صورت بگیرد.

 

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان