همه احتمالات وارد است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 18:38

همه احتمالات وارد است

شماره: 23737
Aa Aa

ایران متعهد به پیگیری حقوق مظلومان در جهان بوده اما ادعای دخالت نظامی ایران در غزه بی‌اساس است| تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می‌تواند شرایط را از کنترل خارج کند| ملت فلسطین حق دفاع از حقوق را دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
همه احتمالات وارد است

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود گفت:

شرایط دردناکی را در باریکه غزه شاهد هستیم. امروز زمین غزه آغشته به خون کودکان، زنان و غیرنظامیان فلسطینی است که توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

ایران متعهد به پیگیری حقوق مظلومان در جهان بوده و حقوق فلسطین را در دوران مختلف مورد پیگیری قرار داده است. اولویت فوری و درجه یک، پایان دادن به کشتار فلسطینیان در غزه است و جنگ علیه ساکنین غزه باید فورا تمام شود. اکثریت شهدا در غزه کودکان و زنان هستند و بالای ۱۰ هزار نفر در غزه مجروح شدند. امروز چهره دروغین مدعیان حقوق بشر را می‌بینیم که در برابر جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها سکوت کرده‌اند. کسانی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند و همواره از این موضوع در راستای منافع خود استفاده سیاسی کرده اند امروز  چشمان خود را در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها بسته‌اند.

او در حالی که عکسی از کودکان شهید غزه در دست داشت گفت:

آیا از نگاه این مدعیان حقوق بشر شامل حقوق کودکان فلسطینی می‌شود؟ آیا مدعیان در برابر جنایت‌های رژیم صهیونسیتی اقدام به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب می‌کنند؟ گرچه حقیقت کاملا مشخص است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت:

در پرتو پیگیری انجام شده قرار است اجلاس کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی روز چهارشنبه در سطح وزیران امور خارجه برگزار شود و تا آن جا که من اطلاع دارم تعداد قابل توجهی از وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی برای شرکت در این نشست اعلام آمادگی کرده‌اند. در جریان برگزاری این اجلاس قرار است که بیانیه و سندی نیز توسط وزیران امور خارجه شرکت کننده منتشر شود. ضرورت اول پایان بخشیدن به جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها علیه مردم غزه است. مستند سازی این جنایت‌ها ضرورتی انکارناپذیر است و سازمان‌های بین‌المللی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند. مقاومت حق مردم فلسطین است. تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می‌تواند شرایط را از کنترل خارج کند و همه احتمالات وارد است. تداوم این روند می‌تواند شرایط را از کنترل خارج کند و صلح و امنیت بین‌المللی را با مخاطره روبرو کند و در این راستا ضروری است که سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت اقدام کنند و مانع ادامه جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم غزه شوند. مردم فلسطین از گروه های مقاومت فلسطینی حمایت می‌کنند. رژیم صهیونسیتی در میدان نبرد شکست خورده است و برای جبران این شکست توان خود را برای مقابله با ملت فلسطین و شهروندان فلسطینی به کار گرفته است.

وی با اشاره به محاصره غذایی و دارویی غزه گفت:

شکست فاحش و آشکار نظامی، امینتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را در عملیات طوفان الاقصی شاهد بودیم. رژیم صهیونیستی برای جبران این شکست به جنایت در غزه روی آورده است. قطع غذا و دارو و آب در غزه جنایت جنگی است و با واکنش مقاومت روبه‌رو خواهد شد. نیروهای مقاومت جهان اسلام چشم خود را بر روی جنایات صهیونیست‌ها نبسته و نخواهد بست و ممکن است شرایط منطقه از کنترل خارج شود. استفاده از سلاح‌های ممنوعه علیه مردم غزه توسط صهیونیست‌ها مکرراً گزارش شده است. ملت فلسطین حق دفاع از حقوق را دارد و جهان اسلام چشمان خود در برابر جنایت‌های صهیونیستی نبسته و نخواهد بست.

 دولت آمریکا باید پاسخگوی جنایات رژیم صهیونیستی باشد

او گفت:

این دولت آمریکا است که با تمام توان در حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر مردم فلسطین قرار گرفته است. گسیل ناوگان نظامی به آب‌های منطقه‌ای، مفهومی جز حمایت یک‌طرفه از ظالم علیه مظلوم ندارد. هر طرفی که از رژیم صهیونیستی دفاع و حمایت کند، به همان اندازه مسئولیت بین‌المللی دارد و باید پاسخگو باشد.

ادعای دخالت نظامی ایران در غزه بی‌اساس است

وی اظهار داشت:

طرح مواضعی مبنی بر حضور نظامی ایران با انگیزه‌های سیاسی و واهی صورت می‌گیرد و تلاشی است برای انحراف افکار عمومی در خصوص حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از رژیم صهیونیستی در حملات جاری علیه ملت مظلوم فلسطین در غزه است.

در زمینه آزادسازی منابع ایران تحولات جدیدی رخ نداده است

کنعانی گفت:

در زمینه منابع ارزی تحول جدیدی رخ نداده است و این منابع متعلق به ملت ایران است و در چارچوب تعریف شده در دسترس ایران است و ایران متناسب با نیاز خود از آن استفاده خواهد کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان