هنوز توافقی در خصوص موضوعات باقی مانده در وین حاصل نشده است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 22:35

هنوز توافقی در خصوص موضوعات باقی مانده در وین حاصل نشده است

شماره: 16979
Aa Aa

راهبرد اصلی ایران در کنار تلاش برای رفع تحریم‌ها تمرکز بر ایجاد سازوکارهای بی‌اثر کردن ابزار تحریم بوده که اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران؛
هنوز توافقی در خصوص موضوعات باقی مانده در وین حاصل نشده است

جلسه ویژه‌ دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین تحولات مذاکرات احیای برجام در وین برگزار شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شورای عالی امنیت ملی، در این جلسه روند طی شده از ابتدای دور جدید مذاکرات در دولت سیزدهم و پیشرفت‌ها و چالش‌های موجود و همچنین اصلی‌ترین اولویت‌هایی که در دستور کار تیم مذاکره‌کننده ایران است به اطلاع نمایندگان حاضر در جلسه رسیده است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با تاکید بر ضرورت حل سریع چند موضوع باقی مانده در مذاکرات که هنوز پیرامون آن توافقی حاصل نشده اظهار داشت:

تجربیات تلخ ناشی از بدعهدی آمریکا و بی‌عملی اروپا تامین الزامات شکل‌گیری توافقی قابل اتکاء، متوازن و پایدار را اجتناب‌ناپذیر کرده است.  راهبرد اصلی کشور در کنار تلاش برای رفع تحریم‌ها تمرکز بر ایجاد سازوکارهای بی‌اثر کردن ابزار تحریم است و خوش‌بختانه در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

نمایندگان حاضر در این جلسه نیز با اشاره به عبور کشور از گلوگاه‌هایی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه در اقتصاد کشور و معیشت مردم ایجاد شده بود بر تداوم تلاش مؤثر تیم مذاکره‌کننده ایران به منظور استیفای حقوق از دست رفته ملت در توافق‌نامه برجام تا حصول نتیجه تاکید کردند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان