هنوز مسائل حل نشده با ایران داریم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 6:26

هنوز مسائل حل نشده با ایران داریم

شماره: 23575
Aa Aa

او گفته فقط همکاری کامل ایران و دستیابی به نتایج ملموس در این زمینه می‌تواند ما را از ماهیت صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران مطمئن کند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛
هنوز مسائل حل نشده با ایران داریم

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:

همواره از همه کشورها خواسته‌ایم که به بازرسان آژانس اجازه دهند که در فضایی شفاف وظایف خود را انجام دهند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی در کنفرانس عمومی آژانس در  وین اظهار داشت:

ایران اعلام کرده که به اصول آژانس پایبند است اما با توجه به قوانین NPT هنوز مسائل حل نشده با ایران داریم. از ایران دعوت می‌کنیم که به همکاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه دهد. انتظار پیشرفت بیشتری داشتیم و خواستار همکاری کامل ایران هستیم. همواره از همه کشورها خواسته‌ایم که به بازرسان آژانس اجازه دهند که در فضایی شفاف وظایف خود را انجام دهند

او گفت:

پیشرفت‌های دوجانبه‌ای با طرف ایرانی داشته‌ایم اما نیاز به شفافیت‌های بیشتر در بحث هسته‌ای هستیم؛ نمی‌شود که ما و یا ایران هر کدام حرف خودمان را بزنیم. برای دستیابی به همکاری دوجانبه و شفافیت هسته‌ای هر کدام باید کار خودمان را انجام دهیم. در برخی مسائل پیشرفت خوبی نداشتیم مثلا در بحث رصدهای اضافی، فرآیندی که در ایران ایجاد کرده بودیم نیاز به اعتمادسازی داشت. در بحث هسته‌ای نیاز به دستیابی به یک فهم مشترک با ایران داریم چرا که وقتی ما اطلاعات درست نداریم امکان ارایه گزارش درست نیز نداریم.

وی بیان کرد:

آژانس و شخص من به طور فعال با ایران در ارتباط بوده و آماده کار (برای حل‌وفصل مسائل پادمانی) هستیم اما فقط همکاری کامل ایران و دستیابی به نتایج ملموس در این زمینه می‌تواند ما را از ماهیت صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران مطمئن کند.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان