هیچ‌گاه از میز مذاکره فاصله نگرفته ایم | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 13:16

هیچ‌گاه از میز مذاکره فاصله نگرفته ایم

شماره: 24598
Aa Aa

ایالات متحده آمریکا باید دست از بدعهدی خود بردارد و در مسیر مذاکرات به نتایج مورد توافق پایبند باشد| فروکش کردن جنگ و تنش‌ها در منطقه ریشه در حل مشکل فلسطین دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
هیچ‌گاه از میز مذاکره فاصله نگرفته ایم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار جمعی از سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی در ایران با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت:

«امسال سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در شرایطی گرامی می‌داریم که بیش از چهار ماه از جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و کرانه باختری سپری شده است».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او با بیان این‌که «کسانی که در ابتدای جنگ صحبت از تلاش برای نابودی حماس و مقاومت فلسطین می‌کردند امروز از اینکه حماس یک ابتکار سیاسی را مورد بررسی قرار داده و بخشی از آن را پذیرفته و شروطی را نیز به آن اضافه کرده ابراز خرسندی می‌کنند» گفت:

«ما از ابتدا اعلام کردیم جنگ راه‌حل نیست و مقاومت فلسطین حذف شدنی نیست. امروز طرف‌های مذاکره‌کننده در انتظار پاسخ حماس و مقاومت فلسطین هستند. ما همبستگی خود را با زنان و کودکان و مردان و مقاومت فلسطین اعلام می‌کنیم و اعتقاد داریم فروکش کردن جنگ و تنش‌ها در منطقه ریشه در حل مشکل فلسطین دارد». 

او گفت:

«دولت آقای رئیسی قویا معتقد به مسیر دیپلماسی و مذاکراتی است و هیچ‌گاه از میز مذاکره در راستای تامین حداکثری منافع ملت بزرگ ایران فاصله نگرفته است لیکن مذاکره برای رسیدن به دستاورد، نه مذاکره برای تعویق نتایج و یا مذاکره برای مذاکره. تاکید می‌کنیم ایالات متحده آمریکا باید دست از بدعهدی خود بردارد و در مسیر مذاکرات که در دولت ما با تلاش‌های همکارانم پیشرفت‌ها و تلاش‌های زیادی در این مسیر حاصل شد به نتایج مورد توافق پایبند باشد».

امیرعبداللهیان بر سیاست دولت سیزدهم مبنی بر گسترش روابط با همسایگاه تاکید و گفت:

«ما علاوه بر حرکت در مسیر استقلال سیاسی و حفظ اصول اساسی سیاست خارجی و روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران، در توسعه همکاری‌ها و تعامل با همه کشورها در سیاست خارجی دولت سیزدهم تمرکز ویژه به نگاه به آسیا و همسایگان خود داریم. توصیه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور به همه ما در دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران این است که به کمک شما روسای محترم دیپلماسی و بین‌المللی در تهران آنچه را که به عنوان توافق بین سران ۲ کشور و اسناد دیپلماسی که به امضا رسیده است را با دقت در راستای تحقق منافع مشترک ایران و دیگر کشورهای دوست و برادر و کشورهایی که روابط دیپلماتیک با آن‌ها داریم، پیگیری و در جهت اجرای آن‌ها در مسیر تعامل و همکاری تلاش کنیم».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان