واعظی: درخواست خاتمی برای استعفای روحانی را تایید نمی کنم | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 8:12

واعظی: درخواست خاتمی برای استعفای روحانی را تایید نمی کنم

شماره: 7119
Aa Aa

رئیس دفتر رئیس جمهور گفته: اگر روحانی رئیس‌جمهور نبود و شرایط کشور سخت می‌شد برای حل مشکلات با تمام وجود مسئولیت می‌پذیرفت.

در حاشیه جلسه هیئت دولت عنوان شد؛
واعظی: درخواست خاتمی برای استعفای روحانی را تایید نمی کنم

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: هيچ استعفایی در سال‌های ریاست جمهوری آقای روحانی مطرح نبوده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: کشور ما همانطور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند و قانون اساسی تاکید کرده قدرت بر اساس نظر و رای مردم است و حافظ تداوم این نظام هم همین مردم هستند.

واعظی افزود: بزرگترین سرمایه ما مردم است و هر کسی بخواهد غیر از این صحبت کند به نظر من بیراهه رفته است. اخیراً شنیدم که یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت هم مصاحبه کرده و گفته است مردم چه کاره هستند. مردم همه کاره هستند و ما نمی توانیم بدون نظر مردم و اینکه مردم از ما چه می‌خواهند هر کاری بکنیم. اگر مردم از حکومت و دولت انتظاراتی دارند نباید خود را محور بدانیم و بگوییم مردم خودشان را با ما تنظیم کنند.

وی در مورد اینکه در مصاحبه ای گفته شده خاتمی به روحانی گفته اگر نمی توانی کشور را اداره کنی استئفا بده، گفت: من این نقل قول را تایید نمی‌کنم. به نظر بنده کسانی که آقای روحانی را می شناسند می‌دانند که اگر آقای روحانی رئیس‌جمهور نبود و به عنوان یکی از شخصیت های سیاسی بود و شرایط کشور سخت می‌شد ایشان کسی است که با تمام وجود می‌آمد مسئولیت می‌پذیرفت بر اینکه مشکلات مردم حل شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ استعفایی در این سال‌های ریاست جمهوری آقای روحانی مطرح نبوده است.

واعظی پیرامون استعفای وزیر امور خارجه و عدم حضور او در جلسه دیدار رؤسای جمهور ایران و سوریه اظهار کرد: درباره خود استعفا همه صحبت کردند اما آنچه که درباره عدم حضور آقای ظریف در جلسه دیدار رؤسای جمهور مطرح شده باید بگویم که اگر دوستان ما بتوانند شرایطی که امروز در سوریه وجود دارد را خوب تجسم کنند و مسیری که رئیس جمهور سوریه برای آمدن به ایران طی کند را بشناسند و بدانند که فضا دست چه کسی است مقداری قضاوت کردن برایشان راحت‌تر می‌شود.

وی گفت: سفر بشار اسد به تهران به دلیل مسائل امنیتی سفری بود که لحظه‌ای درباره آن تصمیم گیری شد؛ چرا که نه قرار بر آن بود که در داخل سوریه کسی متوجه شود و در داخل ایران نیز دو سه نفر بیشتر مطلع نبودند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه در نهاد ریاست جمهوری و دفتر رئیس جمهوری هیچ کسی مطلع نبود اظهار کرد: این حرفی که زده می‌شود مبنی بر اینکه دفتر رئیس جمهوری باید با آقای ظریف موضوع را اطلاع می‌داد باید بگویم که خود دفتر نیز از موضوع اطلاع نداشت. یعنی من همان لحظه‌ای که آقای اسد وارد حیات ریاست جمهوری شد متوجه شدم که مهمان ما کیست.

واعظی افزود: دلیل آنکه من تا کنون در این باره صحبت نکرده‌ام آن است که نمی‌خواستم به هیچ وجه وارد فضایی شوم که در آن به دنبال مقصر باشم؛ حضور آقای ظریف در دولت آنقدر برای من اهمیت دارد که اینکه گفته شود خطایی در دفتر رئیس جمهوری یا نهاد ریاست جمهوری شده است ارزش کمتری برای من دارد. بر همین اساس فکر می‌کنم که در این قصه در دفتر رئیس جمهوری و نهاد ریاست جمهوری هیچ کسی نه مقصر است و نه از موضوع اطلاع داشته است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان