وزارت بهداشت ایران با هرگونه تجمع مذهبی یا ملی مخالف است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 17:02

وزارت بهداشت ایران با هرگونه تجمع مذهبی یا ملی مخالف است

شماره: 11660
Aa Aa

محسن فرهادی می گوید همکاران ما باید با این شکل مراسم‌ها برخورد قضایی کنند؛ خوشبختانه تمام بخش‌های وزارت بهداشت غیرسیاسی است.

با اعلام معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار؛
وزارت بهداشت ایران با هرگونه تجمع مذهبی یا ملی مخالف است

«محسن فرهادی»، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ایران در واکنش به تجمعاتی که در مراسم تدفین استاد شجریان و جشن بیعت در مشهد رخ داد گفت:

چون تجمع باعث شیوع بیشتر این بیماری می‌شود ما با هر تجمعی مخالف هستیم و برگزاری هرگونه مجالس نیز ممنوع شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، وی ادامه داد:

 وقتی در یک محیط تراکم جمعیت اتفاق می‌افتد، این تجمع حالا در مراسم عزا، عروسی، مترو و یا هر کجای دیگر که باشد، همه‌ی اینها تماس‌ها را افزایش می‌دهد یعنی هر تماس بدون ماسک با فاصله‌ی کمتر از یک و نیم متر میزان شیوع را افزایش می‌دهد که طبق تحقیقات جدید این تماس می‌تواند به صورت مستمر هم نباشد یعنی امکان دارد شما یک تماس در صبح، یکی در ظهر و یکی هم در شب داشته باشید که حاصل این تماس‌ها هر چقدر بیشتر باشد، خطر ابتلا هم بیشتر خواهد شد. این موضوع افزایش موارد بستری را بیشتر خواهد کرد و افزایش موارد بستری هم میزان مرگ و میر را بیشتر می‌کند و از دست دادن افراد نیز موضوعی غیرقابل جبران است.

فرهادی با اشاره به تجمع صورت گرفته در مراسم تدفین استاد شجریان افزود:

برای مراسم ایشان از قبل درخواستی داده نشده بود چون اصلاً قرار نبود که تجمعی صورت بگیرد و تجمع از طرف هواداران اتفاق افتاده است اما مراسم‌های مشابه که از وزارت بهداشت استعلام می‌شود یا مراسم‌هایی که خودمان متوجه می‌شویم که مخفیانه در حال برگزاری است و یا مثل همان تجمع مشهد که در روزهای گذشته برگزار شد، همکاران ما باید با این شکل مراسم‌ها برخورد قضایی کنند.

وی افزود: خوشبختانه تمام بخش‌های وزارت بهداشت غیرسیاسی است و واقعاً برای ما تفاوتی ندارد که یک تجمع برای کنسرت یا برای یک عزاداری مذهبی یا ملی باشد چون در شرایط کرونا هر تجمعی منجر به افزایش مبتلایان خواهد شد، پس ما با هر تجمعی مخالفیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان