ژاپن از ایران خواست به ممنوعیت‌های برجام پایبند بماند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 3:59

ژاپن از ایران خواست به ممنوعیت‌های برجام پایبند بماند

شماره: 8393
Aa Aa

در این دیدار محمدجواد ظریف ضمن استقبال از نقش دولت ژاپن تاکید کرده که ایران خواهان افزایش تنش نیست. ژاپن نیز گفته به اهداف ایران واقف است.

در دیدار نخست‌وزیر ژاپن با وزیر خارجه ایران؛
ژاپن از ایران خواست به ممنوعیت‌های برجام پایبند بماند

نخست‌وزیر ژاپن در دیدار با وزیر امور خارجه ایران گفت که ژاپن به اهداف ایران واقف است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، آبه شینزو ، نخست‌وزیر ژاپن در دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در شهر یوکوهومای ژاپن گفت که این کشور اهداف مقامات ایران را در نظر دارد و به فعالیت در راستای ثبات منطقه ادامه خواهد داد.

ظریف نیز ضمن استقبال از نقش دولت ژاپن، تاکید کرد که ایران خواهان افزایش تنش نیست.

وی افزود که تمامی کشورها باید بتوانند از حق خود که بر اساس قانون بین‌المللی است، بهره‌مند شوند.

به نظر می‌رسد که آبه درباره برنامه ایران برای افزایش غنی‌سازی اورنیوم در اوایل ماه آینده[ آغاز گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران] ابراز نگرانی کرده و از ایران خواسته باشد تا به ممنوعیت‌های تعیین شده در توافق پایبند باشد.

 نخست‌وزیر ژاپن در ابتدای این دیدار در بخشی از سخنان خود با اشاره به سفر چند وقت پیشش به تهران و دیدارش با آیت‌الله خامنه‌ای گفت: خیلی خوشحال شدم که در این دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردم و ایشان در این دیدار مشخصا اعلام کردند که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

وزیر امور خارجه ایران نیز درباره دیدارش با آبه در پیامی توییتری نوشت:

در ژاپن و در دومین بخش از دیدار آسیایی ام هستم. با وزیر امور خارجه و نخست وزیر ژاپن دیدار کردم. گفت‌وگوهای سازنده ای درباره پیشبرد روابط بسیار خوب دو جانبه، کاهش تنش در خلیج فارس و حفظ منافع برجام برای مردم ایران داشتیم.
.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان