آمریکا می گوید تحریم‌های ناسازگار با برجام را لغو می کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 6:10

آمریکا می گوید تحریم‌های ناسازگار با برجام را لغو می کند

شماره: 13117
Aa Aa

ند پرایس گفته ما از برجام برای توافقی قوی‌تر و طولانی‌تر استفاده خواهیم کرد؛ سایر نگرانی‌های ما نسبت به ایران بر کسی پوشیده نیست.

با اعلام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا؛
آمریکا می گوید تحریم‌های ناسازگار با برجام را لغو می کند

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود گفت:

می‌پذیریم که تحریم‌های ناسازگار با برجام برداشته شوند. این موضوع، یکی از محورهای اصلی گفت‌وگو در وین است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی افزود:

دو گروه در وین در حال کار هستند. یکی از آنها به چگونگی بازگشت ایران به تعهدات خود می‌پردازد و گروه دیگر بر روی گام‌هایی که آمریکا باید برای کاهش تحریم‌ها بردارد تا به انطباق با تعهدات خود تحت برجام بازگردد. درباره ارزیابی اطلاعاتی از مدت زمانی که ایران می‌تواند به سلاح اتمی دست یابد اظهار نظر نمی‌کنم اما وقتی که برجام به طور کامل موثر بود یعنی از ژانویه ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، مدت "زمان شکست"، ۱۲ ماه بود. اکنون که ایران از تعهدات خود فاصله گرفته است بر اساس گزارش‌های عمومی، "زمان شکست" تک رقمی شده و به کمتر از انگشتان یک دست رسیده است. این برای ما پذیرفتنی نیست. ما باید اطمینان یابیم که هرچقدر امکان دارد، این مدت طولانی‌تر شود و به صورت دائمی و تاییدشدنی ایران هرگز نتواند به سلاح اتمی دست یابد. ما از برجام برای توافقی قوی‌تر و طولانی‌تر استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد:

سایر نگرانی‌های ما نسبت به ایران بر کسی پوشیده نیست. این نگرانی‌ها نه تنها برای آمریکا برای جمع زیادی از متحدان و شرکای ما نگران کننده است. آنچه در وین جریان دارد، رسیدن به این نقطه است که چه کاری ایران برای انطباق با تعهداتش باید انجام دهد و چه گام‌هایی را آمریکا باید برای بازگشت به اجرای تعهداتش بردارد. ما به رسمیت می‌شناسیم که تحریم‌های ناسازگار با برجام باید برداشته شوند و کارگروه مربوطه هم در این زمینه کار می‌کند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا را در وین نداریم هرچند که برای انجام آن کار حاضر هستیم، گفت:

ما به روی دیپلماسی باز هستیم. ما می‌دانیم که با چشمانی روشن با دیپلماسی اصولی درگیر شویم حتی اگر کشوری همچون ایران تفاوتی عمیق داشته باشیم.

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت:

دیپلماسی بهترین روش در قبال برنامه هسته‌ای ایران است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید ادامه داد:

«پیش‌بینی می‌شود که گفتگو‌های وین درباره پرونده هسته‌ای ایران طولانی و دشوار باشد. جو بایدن دیپلماسی را تنها راه‌حل می‌داند و واشنگتن به مسیر دیپلماسی باور دارد. سطح نمایندگی آمریکا در وین نیز نشان از جدیت این کشور در گفت‌وگوهاست».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان