ایران از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 3:37

ایران از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد

شماره: 13178
Aa Aa

یک‌هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده در حمله به سایت نظنز اضافه می‌شود.

با ارسال نامه‌ای به مدیرکل آژانس انرژی اتمی؛
ایران از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر، سید عباس عراقچی که که برای ادامه گفت‌وگوها و نشست کمیسیون مشترک برجام به وین سفر کرده است در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغاز غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم در این کشور خبر داد.

سید عباس عراقچی در نامه‌ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که ایران غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند.

عراقچی اعلام کرد:

یک‌هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران نیز با اشاره به نامه ایران به آژانس برای آغاز غنی سازی 60 درصد در راستای دستور رئیس جمهور اعلام کرد که مقدمات اجرایی این کار امشب در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز آغاز خواهد شد.

بهروز کمالوندی گفت:
به دستور رئیس جمهور سازمان انرژی اتمی موظف به راه‌اندازی خط تولید اورانیوم 60 درصد به مقدار مورد نیاز در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی شد. ماشین‌های سانتریفیوژ IR1 جدید جایگزین ماشین‌های از کار افتاده خواهد شد و IR1 های جدید با تغییرات کیفی ظرفیتی به میزان 50 درصد بیشتر نسبت به ماشین‌های قبلی خواهد داشت.
برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان