ایران صد‌ها پهپاد نظامی به روسیه ارسال می کند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 5:19

ایران صد‌ها پهپاد نظامی به روسیه ارسال می کند

شماره: 18695
Aa Aa

گزینه‌های ایران مشخص است. یا به اجرای کامل برجام بر‌می‌گردد یا اینکه با فشار میزان انزوای آن‌ها بیشتر می‌شود. ایران تا زمان برگشت به برجام منزوی است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد؛
ایران صد‌ها پهپاد نظامی به روسیه ارسال می کند

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت:

«ما هم اکنون متن توافقی را بر روی میز در برابر ایرانیان قرار دادیم که شرکای اروپایی ما از آن حمایت می‌کنند. اگر ایران آنرا قبول نکند ما در جای خود ننشسته‌ایم.»

به گزارش اسپادانا خبر، سالیوان گفت:

«ما دو سری تحریم را اعلام و اجرا کردیم که هدف آن‌ها جلوگیری از فرار تحریم‌های از پیش اجرا شده است. ما جلوی توان آن‌ها برای قاچاق سوخت را می‌گیریم، چه از طریق نیروی قدس سپاه پاسداران و چه از روش‌های دیگر و ما به این کار ادامه می‌دهیم. گزینه‌های پیش روی ایران مشخص است. یا به اجرای کامل برجام بر‌می‌گردد یا اینکه فشار از سوی آمریکا و میزان انزوای آن‌ها بیشتر می‌شود که ما نمونه آنرا در رای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شاهد بودیم. حضور جو بایدن و دیدار او با مقامات کشور‌های عرب خاورمیانه و اسرائیل نشان از این دارد که ایران تا زمان برگشت تهران به برجام منزوی است.»

جیک سالیوان گفت:

اطلاعات ما نشان می‌دهد که دولت ایران بنا دارد در فاصله زمانی کوتاهی به روسیه صد‌ها پهپاد ارسال کند که توان نظامی دارند. همچنین اطلاعات ما نشان می‌دهد که ایرانی‌ها قرار است آموزش نیرو‌های روس را برای استفاده از این پهپاد‌ها را از ماه جاری آغاز کنند. هنوز مشخص نیست که آیا تحویل این پهپاد‌ها به روس‌ها آغاز شده است یا خیر اما این همان پهپاد‌هایی هستند که در جنگ یمن برای حمله به عربستان سعودی به کار برده شده است.

  •  

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در رابطه با ادعای استفاده از تسلیحات ایرانی در جنگ اوکراین اظهار داشت:

موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بارها به صورت رسمی اعلام شده است. سابقه همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است. ادعای مقام آمریکایی در حالی است که آمریکا و اروپایی‌ها سال‌ها است کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح‌های کشنده متنوع خود تبدیل کرده‌اند.
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان