تحصیل در دانشگاه تمایل جوانان به خدا را کمتر می کند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 21:35

تحصیل در دانشگاه تمایل جوانان به خدا را کمتر می کند

شماره: 12176
Aa Aa

محمدرضا ناصری یزدی می گوید اگر بخواهیم وحدت حوزه و دانشگاه را تقویت کنیم باید تفکر و تعقل و معنویت را از ابتدای تحصیل وارد مدارس کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد مطرح کرد؛
تحصیل در دانشگاه تمایل جوانان به خدا را کمتر می کند

محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در دیدار با جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه‌های یزد با اشاره به اینکه انگلیسی‌ها از ابتدا می‌خواستند خارج از مسئله خدا و دین برنامه‌های خود را در منطقه اجرا کنند گفت:

صهیونیست‌ها هم در صدد بودند که این منطقه تحت سیطره آنها باشد زیرا از حرکت‌های دینی که در منطقه انجام می‌شد، احساس خطر می‌کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرگزاری حوزه، ن ماینده ولی‌فقیه در استان یزد ادامه داد:

دشمنان ما با این نگاه دو اقدام جدی یکی سلب روحیه دینی و خداجویی و دیگری هدایت به سمت زندگی مادی و توجه جدی به این بعد از زندگی را آغاز کردند. آنها به این باور رسیده بودند که برای موفقیت در این منطقه باید روحیه تحقیق و تفکر را در جامعه ما از بین ببرند و اجازه ندهند که جوانان این مرز و بوم در مسائل علمی خود تفکر کنند. در همین راستا، سیستم آموزشی و مدارس ما را تغییر دادند به سبکی روی آوردند که هم مردم از باسواد شدن راضی باشند و هم تفکر و تعقل و خلاقیت در کار آنها وجود نداشته باشد.

امام جمعه یزد تصریح کرد:

امروز کار به جایی رسیده که فرزندان ما ۱۲ سال در مدارس درس می خوانند و برای کنکور تعداد زیادی کتاب مطالعه می کنند اما هنوز چیزی بلد نیستند زیرا فقط خوانده و حفظ کرده اند و تفکر در آنها تقویت نشده است. در دانشگاه‌ها نیز به دلیل اینکه درس‌ها تخصصی‌تر می‌شود، علم و دین از یکدیگر جدا می شوند و به تدریج به جوانانی می رسیم که تمایل به خدا در آنها کمتر می شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تأکید کرد:

اینها نمی خواهند ما تفکر و تعقل داشته باشیم و برخی از ما هنوز هم متوجه این موضوع نشده ایم حتی دانشگاهیان هم به این موضوع توجه ندارند و نتیجه این علم بدون تفکر، رشد روزافزون فاغ التحصیلان بیکار است. علم همراه با تفکر و تعقل و تفحص می تواند عامل وحدت حوزه و دانشگاه باشد، همان طور که بسیاری از بزرگان ما تلفیقی از همه علوم را در کنار یکدیگر داشتند.

وی گفت:

امروز شاهدیم که برخی دانشمندان با پول و هزینه های این کشور به مقام علمی دست پیدا می کنند اما به دلیل اینکه در سایر کشورها پول بیشتری به آنها می دهند به خارج از کشور مهاجرت می کنند و این نتیجه علم بدون تعهد است.

امام جمعه یزد ادامه داد:

اگر بخواهیم وحدت حوزه و دانشگاه را تقویت کنیم باید تفکر و تعقل و معنویت را از ابتدای تحصیل وارد مدارس کنیم و در این صورت است که فرزندان ما هم تعهد پیدا می کنند و هم روحیه تفکر و تعقل در آنها تقویت می شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان