تغییر ذائقه مردم از گوشت و مرغ به آبزیان یک تحول بزرگ است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 6:40

تغییر ذائقه مردم از گوشت و مرغ به آبزیان یک تحول بزرگ است

شماره: 13259
Aa Aa

روحانی با بیان این که در واردات مرغ اجداد هم تحریم شدیم گفته نمی توانم درک کنم کسی عضو ملت ایران باشد و از برداشتن تحریم ناراحت شود.

رهبر انقلاب نسبت به همه مردم حالت پدری دارند؛
تغییر ذائقه مردم از گوشت و مرغ به آبزیان یک تحول بزرگ است

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در آئین بهره برداری از طرح های ملی بخش کشاورزی گفت:

آبیاری تحت فشار در هشت سال دولت تدبیر و امید بیش از دو برابر کل تاریخ ایران شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، رییس جمهور اظهارداشت: 

رهبر معظم انقلاب که نسبت به همه مردم حالت پدری دارند اما نسبت به سیستان و بلوچستان یک توجه خاص و ویژه دارند. ایشان پروژه های سیستان و بلوچستان را دنبال می کردند. به طور هفتگی که خدمت ایشان می رسیدم و می‌رسم  در زمانی که این طرح‌ها مطرح بود ایشان از من سوال می کردند که این طرح ها به کجا رسیده و در چه مرحله ای است؟ در بعضی از پروژه ها تاکید می کردند که انجام شود. این دال بر اهتمام شخص رهبری نسبت به توسعه و آبادانی استان سیستان و بلوچستان است که استان بسیار مهمی برای ما با مردمی بسیار خوب و پرتلاش است.   

روحانی تاکید کرد:

گاهی اوقات بعضی‌ها می گویند تحریم چه کار به مرغ دارد؟ مرغ که تحریم نشده است. مردم باید بدانند که در مرغ اجداد آنهایی که وارد می کردیم تحریم شدیم و نگذاشتند و می خواستند اخلال ایجاد کنند که در داخل کشور اصلا مرغ تولید نشود. از طرف دیگر نهاده‌هایی که وارد می کنیم از طریق ارز و سیستم بانکی است که با فشارها و مشکلاتی که برای ما ایجاد کردند خرید و وارد کردن آنها با مشکلات فروانی توام بود البته عده ای آشنا نیستند، درصد درست می کنند و می گویند 30 درصد مشکلات به خاطر تحریم است و 70 درصد به دلیل مدیریت است که این حرف کاملا و غلط و نادرست است چرا که  آنها نمی دانند که تحریم در چه زمینه‌هایی تاثیرگذار است و مشکلات ایجاد می کند و نمی دانند که  تحریم در کل تولید و در بخش کشاورزی و صنعت تحریم تاثیرگذار است. آنها نمی دانند که در بخش تولید و صنعت و کشاورزی اگر نهاده های لازم و مواد اولیه به موقع وارد نشود، تولید متوقف می شود بنابراین تحریم در واردات و صادرات ما تاثیرگذار است.

روحانی اضافه کرد:

از وزارت خارجه و سایر دستگاههایی که در کنار وزارت خارجه این روزها  در وین برای شکستن تحریم ها تلاش کردند، تشکر می کنم. نمی توانم درک و هضم کنم که کسی عضو ملت ایران باشد و از برداشتن تحریم ناراحت شود. چطور می‌تواند ایرانی و مسلمان باشد و اعلام کند که من در میان و کنار مردم هستم و برای آنها کار می کنم و از برداشتن تحریم ناراحت باشد.  ما آن لحظه ای که ببینیم طرف مقابل برای اجرای قانون و مقررات آماده شده یک لحظه صبر نمی کنیم. مخالفان هرچه می خواهند بگویند و هرچه هم زور داشته باشند و هر چه هم بلندگو داشته باشند. زمانی که ببینیم حق مردم ایران را می توانیم بگیریم به عنوان رییس جمهور یک لحظه معطل نمی کنم و همان موقع این کار را انجام می دهم. عده ای هم ناراحت هستند که به ما ربطی ندارد. مردم بدانند که تحریم برای تولید مرغ و تخم مرغ و پرورش دام، واکسن و کود و بذر تاثیر می گذارد.

روحانی اظهار داشت:

اگر بتوانیم میگو و ماهی را به قیمت و اندازه مناسب در اختیار مردم قرار دهیم تا عادت مردم از گوشت قرمز و مرغ به سمت آبزیان حرکت کند، تحول بزرگی است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان