جان کری اظهارات محمدجواد ظریف را تکذیب کرد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 6:04

جان کری اظهارات محمدجواد ظریف را تکذیب کرد

شماره: 13306
Aa Aa

وزیر خارجه جمهوری اسلامی مدعی شده  که جان کری به وی اطلاع داده اسرائیل، منافع ایران در سوریه را دست‌کم ۲۰۰ مرتبه مورد حمله قرار داده است.

محافظه‌کاران آمریکا خواستار استعفای کری هستند؛
جان کری اظهارات محمدجواد ظریف را تکذیب کرد

«جان کری»، وزیر خارجه «باراک اوباما» هرگونه گفت‌وگو با «محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در خصوص حملات هوایی محرمانه اسرائیل در سوریه را رد کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، کری در توییتر نوشته است:

«می‌توانم به شما بگویم که این روایت و این اتهامات بی چون و چرا نادرست است. هرگز چنین چیزی رخ نداده است-چه در زمانی‌که من وزیر خارجه بودم یا پس از آن».

پیش تر، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در فایل صوتی گفت‌وگوی خود با «سعید لیلاز» مدعی شده بود که جان کری به وی اطلاع داده است که اسرائیل، منافع ایران در سوریه را دست‌کم ۲۰۰ مرتبه مورد حمله قرار داده است.

«نیویورک‌تایمز» گزارش کرده است که اظهارات وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره اطلاع رسانی جان کری در خصوص حملات اسرائیل به منافع ایران در سوریه موجی از خشم را در میان محافظه‌کاران آمریکایی برانگیخته است.

آن ها می گویند جان کری به اسرار اسرائیل خیانت کرده است.

سناتور «تد کروز» جمهوری‌خواه ایالت «تگزاس» در واکنش به انتشار فایل صوتی ظریف گفته است:

اگر گفته های وزیر خارجه ایران صحت داشته باشد «یک بی‌ملاحظگی فاجعه‌بار محسوب می‌شود».

«دن سالیوان» سناتور جمهوری‌خواه ایالت «آلاسکا» طی یک سخنرانی در صحن سنا، خواستار استعفای جان کری شد و گفت:

 بسیار حیرت زده ام از اینکه جان کری «اسرار یکی از مهم‌ترین و پایدارترین متحدان ما در منطقه را برای یکی از دشمنان اثبات شده و بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم فاش کرده است».

«نیکی هیلی» سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» نیز با «زننده» توصیف کردن اظهارات ظریف، «جان کری» را به «جاسوسی برای ایران» متهم کرد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان