دشمنان به دنبال تکرار اتفاقات ۸۸ در انتخابات ۱۴۰۰ بودند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 3:08

دشمنان به دنبال تکرار اتفاقات ۸۸ در انتخابات ۱۴۰۰ بودند

شماره: 13944
Aa Aa

پس از سال‌ها و برای اولین بارمنافع شخصی مردم با منافع ملی همسان شده و به رئیس جمهوری رای داده اند که هم حافظ منافع ملی و هم منافع شخصی است. 

سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا؛
دشمنان به دنبال تکرار اتفاقات ۸۸ در انتخابات ۱۴۰۰ بودند

علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت نظام دینی را متشکل از شریعت الهی و مردم دانست و گفت:

حضور فیزیکی مردم در کنار رهبری الهی در تشکیل حکومت دینی لازم است چرا که اگر مردم حضور فیزیکی نداشته باشند حاکمیت دینی شکل نمی‌گیرد. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او بیان کرد:

برخی نسبت به وصایای امام (ره) دوگانه عمل کردند و اگر چه درباره ولایت فقیه نمره مطلوبی گرفته و پس از رحلت امام (ره) محکم از جایگاه ولایت و حکومت اسلامی حمایت کردند اما در دوری از نااهلان دچار اشکال شدند. 

سعیدی ادامه داد:

مردم ایران فتنه‌هایی مانند کوی دانشگاه، فتنه ۸۸ و حتی در انتخابات ۱۴۰۰ نیز که دشمنان قصد تکرار اتفاق ۸۸ را داشتند خنثی کرده و حافظ منافع ملی بودند. 

وی با بیان اینکه شورای نگهبان وظیفه تایید شایستگی ندارد و انتخاب گزینه شایسته برعهده مردم است افزود: 
همه کاندیدای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان هم تراز نیستند و برخی گرایشاتی دارند که برخلاف اصول اولیه انقلاب است لذا مردم باید فرد شایسته را انتخاب کرده و مراقب باشند نااهلان را انتخاب نکنند. 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه در اکثر انتخابات منافع شخصی بر منافع ملی ترجیح داده شده و این با سفارش امام (ره) در تضاد است گفت:

رای مردم به روسای جمهور به گونه‌ای نبود که این منتخبین به میراث امام (ره) به طور کامل پایبند باشند. 

سعیدی با اشاره به اینکه برخی اصلاح‌طلبان به ولایت فقیه التزام نداشته و برخی کاندیدای اصولگرا نیز بر موج منافع شخصی سوار شدند بیان کرد:

در طول این سال‌ها مردم در انتخابات اغلب به منافع شخصی خود پایبند بودند که برخلاف منافع ملی است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اصلاح قوانین درباره وعده‌های نامزدها در زمان انتخابات تصریح کرد: برخی دولت‌ها روی منافع مردم بدون توجه به موضوع، موج سواری می‌کنند، قانون باید اصلاح شود و از کاندیدا درباره وعده‌هایشان تضمین بگیرند زیرا دادن وعده‌هایی مانند برداشتن سربازی اجباری از وظایف ریاست جمهوری نیست.

وی امام خمینی (ره) را اصلاح‌طلب واقعی دانست که آمریکا را شیطان بزرگ خطاب می‌کرد در حالیکه برخی اصلاح‌طلبان امروزی آن را کدخدا می‌دانند.

سعیدی گفت:

اولین بار است که پس از سال‌ها منافع شخصی مردم با منافع ملی همسان شده و به رئیس جمهوری رای دادند که هم حافظ منافع ملی و هم حافظ منافع شخصی است. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان