دولت روحانی دوران طلایی اقتصاد ایران در نیم‌قرن اخیر را رقم زد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 1:58

دولت روحانی دوران طلایی اقتصاد ایران در نیم‌قرن اخیر را رقم زد

شماره: 14056
Aa Aa

خشکسالی امسال ایران کم‌نظیر است| ایران برای مبادله همه زندانیان سیاسی آمریکایی آماده است |برخی سال‌ها کوشیدند تصویری خشن از ایران ارائه دهند.

با اعلام علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران؛
دولت روحانی دوران طلایی اقتصاد ایران در نیم‌قرن اخیر را رقم زد

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در کنفرانس خبری خویش گفت:

دولت تمام تلاش خود را برای انتقال مطلوب دولت به رئیس جمهور منتخب و دولت آینده به کار گرفته و بر اساس تفاهم‌های انجام شده اعضای دولت تاکنون جلسات منظمی با رییس جمهور منتخب داشته اند و این جلسات همچنان ادامه دارد. اعضای دولت گزارش‌های لازم را ارائه کردند و دولت خود را مکلف به همکاری همه‌جانبه با رییس‌جمهور منتخب می‌داند. همچنین بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری دولت تا روز آخر به وظایف خود بی کم و کاست و با همه توان و قدرت ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپادانا خبر، ربیعی با بیان اینکه ۸ سال قبل دولت یازدهم نه با شعار بلکه با خواست و برآمده از تمدن فرهنگی و ایرانی و با هدف رساندن صدای ایران به جهانیان رویکرد تعامل سازنده با جهان را انتخاب کرد گفت:

دولت یازدهم با ارزیابی عملکرد گذشته که گاه با سیاست‌های نسنجیده ایران را به گردابی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران انداخته بود و برای پایان دادن به عصر تک قطبی و همکاری‌های بین‌المللی در حل اختلاف میان ملت‌ها به این امر دست یافت که هیچ راهی جز تعامل و مذاکره برای کنار زدن اختلاف ها وجود ندارد. آنهایی که به هدفی جز انسداد زندگی مردم رضایت نمی دادند سال‌ها کوشیدند تا با ارائه تصویری خشن و قانون شکن از ایران انزوای ما را از ترتیبات مالی و سیاسی جهانی واقعیت ببخشند. همان‌ها که بعد از دستیابی به برجام که از نمادهای این رویکرد بود بار دیگر کوشیدند تا انتقام خود را نسبت به خرد ورزی دولت ایران که چیزی جز اعتقاد اکثریت خاص مردم و رهبری نبود، بگیرند و با فریب رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و تحریک وی، آمریکا به خروج از برجام و اعمال تحریم‌های یک جانبه دست زد.

وی ۲۳  تیر ماه را روز گفتگو و تعامل سازنده با جهان نامید و افزود:

 بیست و سوم تیرماه سالروز امضای برجام، روزی که نماد اراده ملت ما برای اثبات صلح خواهی و همکاری جویی با همه ملت ها و دوری از تنش و عداوت است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد:

این امر نه تنها زندگی را بر مردم ما سخت کرد بلکه ضمن خالی گذاشتن دست‌های آمریکا این کشور را با بی آبرویی همراه کرد. علی‌رغم همه‌ی تنگناها و محدودیت‌ها دولت تدبیر و امید موفق شد طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ یکی از دوران طلایی اقتصاد ایران در نیم‌قرن اخیر را رقم بزند. متوسط تورم در بازه‌ی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶، ۱۱٫۵ درصد بود و نزدیک به دو سال از این دوره تورم تک‌رقمی در کشور تجربه شد. در ۵۰ سال گذشته سابقه نداشته که نرخ تورم در یک دوره‌ي چهارساله تا این حد پایین باشد.

علی ربیعی در خصوص اظهارات راب مالی مبنی بر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت: 

مذاکرات در این زمینه بین ایران و آمریکا در جریان است و در صورت آزادی زندانی های ایرانی و تامین منافع کشور و نتیجه رسیدن مذاکرات اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه خواهیم داشت. ایران به خاطر نیت انسان دوستانه آمادگی تبادل همه زندانیان سیاسی آمریکایی در عوض آزاد کردن همه زندانیان ایرانی در سراسر جهان که با دستور و خواست آمریکا محبوس شده اند را دارد.

علی ربیعی خشکسالی امسال در ایران را کم‌نظیر توصیف کرد و اظهار داشت:

افزایش دما و کاهش ذخایر آبی علاوه بر زندگی روزمره شهروندان، معیشت و اقتصاد در بخش کشاورزی را با مشکل و چالش روبرو کرده است. ما با کمی آب به دلیل کاهش بارندگی ها و کم آبی روبر شده ایم و پیش بینی میشود در سال آینده هم ادامه داشته باشد. این کم آبی و خشکسالی باید همراه با الزاماتی در سیاستگذاری ها و نیز فرهنگ سازی و تغییر سبک مصرف و سازگاری مردم با کم آبی باشد.

او گفت:

انفجار پارک ملت تهران ناشی از مخلوط بنزین و گازوئیلی بوده که در حفره‌ای جاسازی شده بود و هیچ شواهدی درباره امنیتی بودن موضوع از جانب دستگاههای امنیتی ارائه نشده است.

ربیعی با اشاره به حضور طالبان در مرزهای شرقی ایران گفت:

آمادگی‌های لازم در همه دستگاه های ذیربط وجود دارد. درباره ورود مهاجران غیرقانونی نیز برنامه ایران جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان