دولت موظف نیست خانه بسازد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 2:29

دولت موظف نیست خانه بسازد

شماره: 14042
Aa Aa

واحدهای مسکونی را خود مردم باید بسازند و این اشتباه است که دولت واحد بسازد و در اختیار مردم قرار دهد اما ارائه تسهیلات با دولت است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران؛
دولت موظف نیست خانه بسازد

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی گفت:

دولت در زمینه مسکن یک مسئولیت سنگینی را بر دوش دارد تا بتواند برای مردم آنچه که لازم است را فراهم کند.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

دولت یازدهم هنگامی که شروع به کار کرد با یک تعهد رو به رو بود که کاری هم نمی‌توانست انجام دهد. در مسکن یک سوم پروژه‌ها پیش رفته بود و دو سوم دیگر باقی مانده بود. هفتصد و ۷۰ هزار مسکن ساخته شده بود که امکانات رفاهی لازم داشت و ما باید برای آن جاده، مدرسه، بیمارستان و ... فراهم می‌کردیم و در این زمینه موفق بودیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: مردم برای این‌که بتوانند به زندگی راحت برسند، باید مسکن داشته باشند و وعده‌هایی که به آنها داده شده است باید عملی شود.

وی خاطر‌نشان کرد:  

یکی از تاکیدات دولت احیای بافت فرسوده بود که در مسئله باز آفرینی شهری مطرح شد و تلاش زیادی هم در این زمینه صورت گرفت و ۳۷۵ هزار مسکن در بافت فرسوده احیا شد.

رئیس جمهور با اشاره معماری شهر اصفهان گفت:

الان می‌بینیم اکثر برج‌های تهران در جاهایی ساخته شده که اگر از قبل روی آن فکر شده بود که روی گسل نباشد، شاید یه شکل دیگری ساخته می‌شد.

روحانی گفت:

دولت موظف نیست خانه بسازد بلکه تسهیلات با دولت است. واحدهای مسکونی را خود مردم باید بسازند و این اشتباه است که دولت واحد بسازد و در اختیار مردم قرار دهد. قدم‌های مهمی را باید دولت بردارد و قدم‌هایی هم به عهده مردم است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان