روحانی می گوید پرتاب ماهواره نظامی برای مردم ایران مبارک است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 20:04

روحانی می گوید پرتاب ماهواره نظامی برای مردم ایران مبارک است

شماره: 9808
Aa Aa

رئیس جمهور ایران گفته پرتاب ماهواره نور توسط سپاه به دنیا نشان داد علیرغم مشکلات اقتصادی فعالیت‌های تولیدی و سازندگی ما ادامه پیدا می‌کند.

مردم ما همه آثار برجام را نمی دانند؛
روحانی می گوید پرتاب ماهواره نظامی برای مردم ایران مبارک است

حسن روحانی درآئین بهره برداری از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد با قدردانی از همه متخصصان، مهندسین و کارگرانی که برای عمران و آبادانی ایران اسلامی می کوشند گفت: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است که ما تولید آلومینیوم را صددرصد افزایش دادیم که ۷۲ درصد افزایش مربوط به همین واحد است که در واقع امروز فاز اول آن افتتاح شد.

رئیس جمهور ایران از تداوم روند ساخت این مجتمع به رغم فشارهای ناشی از تحریمهای ضد ایرانی و همچنین اجرای آن طی دوره زمانی نسبتا کوتاه قدردانی کرد و اظهارداشت: این واحد صنعتی در یک زمان نسبتا کوتاهی به تولید رسیده و این سرمشق بسیار خوبی است و البته در این روند، تلاش بخش خصوصی، شرکت قدیر، ایمیدرو، تلاش بانک‌ها و کنسرسیوم بانک‌ها بسیار مهم بوده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرآنلاین، روحانی گفت: در مجموع کار بزرگی در این مجتمع انجام گرفته است. در همین دولت در سال ۹۴ این پروژه کلنگ زنی شد و امروز بعد از ۴ سال افتتاح می شود.

روحانی اظهارداشت: مردم ما همه آثار برجام را نمی دانند و خیلی مهم است که بدانند در نفت و گاز و صنایع معدنی و در دیگر صنایع چه تحولاتی برجام از سال ۹۴ ایجاد کرد. یکی از آن موارد همین صنایع آلومینیوم جنوب است که توافق برجام باعث شد که در پایان ۹۴ این پروژه بتواند فعال شود .

رئیس جمهور گفت: مردم عزیز ما باید بدانند که این پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود پروژه یک میلیارد دلاری است یعنی یک میلیارد دلار در این پروژه هزینه شده و امروز فاز اول آن افتتاح می شود و امیدوارم به طور متناوب قدم های بعدی در این پروژه برداشته شود تا پایان سال ۹۹ بتوانیم ان شاءالله به تولید کامل برسیم.

رئیس جمهور در آئین بهره برداری از مجتمع ورزشی شهید سپهبد قاسم سلیمانی در لامرد فارس نیز با اشاره به تلاش موفق سپاه پاسداران برای پرتاب ماهواره این اقدام را برای مردم عزیز ایران اسلامی مبارک دانست و تاکید کرد:

این اقدام نشان دهنده ارزشمند بودن همه تلاش های پیگیر در این شرایط سخت است.

حسن روحانی اظهارداشت: این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنیا نشان داد علیرغم سختی و مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا فعالیت‌های تولیدی و سازندگی ما ادامه پیدا می‌کند.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از نام‌گذاری این مجتمع ورزشی به نام شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی قهرمان بزرگ کشور و تاریخ ما بوده و بنابر این مناسب است که هرمکانی که قهرمان پرور است نامی از قهرمانان بزرگ تاریخی ما داشته باشد و شهید سلیمانی از قهرمانان بزرگ تاریخ دفاع کشور بوده و به روح او درود می فرستیم.

روحانی ادامه داد: همان طور که رهبری معظم انقلاب فرمودند باید کاری کنیم امسال در عمل به سال جهش تولید تبدیل شود؛ ایشان سال را اینگونه نامگذاری کردند تا همه تلاش کنیم این اجرا و محقق شود.

وی با تقدیر از تلاش های وزارت نفت در این زمینه گفت: همیشه به وزارت نفت تاکید کرده بودیم که اطراف مکان های فعال خود این خدمات اجتماعی را هم انجام بدهند و این پروژه هم یکی از خدمات اجتماعی وزارت نفت است.

رئیس جمهور ضمن تشکر از همه دست اندرکاران اجرا و بهره برداری از این طرح ها گفت: در سال جهش تولید همه توان دولت را به کار می گیریم تا این کلام مقام معظم رهبری را در عمل اجرایی و عملیاتی کنیم.

حسن روحانی اظهارداشت: یقین دارم که بقیه ارگان‌ها، نیروهای مسلح و بخش خصوصی هم برای تحقق این کلام تلاش می کنند و امیدوارم بتوانیم به طور متناوب طرح‌ها را امسال هر مقدار که به نتیجه می رسد، افتتاح کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم مطمئن باشند در کنار مبارزه با کرونا از تلاش برای تولید و ایجاد اشتغال دست بر نخواهیم داشت گفت: امسال سال سختی برای اشتغال است و امیدواریم باتلاش همه عزیزان در بسیاری از رسته‌های فعالیت های اقتصادی، بتوانیم این مشکلات را کاهش دهیم و با یاری یکدیگر سال خوبی را برای کشورمان رقم بزنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان