علت بازداشت هدی عمید و نجمه واحدی حمایت از همجنس بازان بود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 8:05

علت بازداشت هدی عمید و نجمه واحدی حمایت از همجنس بازان بود

شماره: 12134
Aa Aa

آن ها قصد داشته اند در حمایت از همجنسبازان ایران سندی راه اندازی کنند که برای دریافت بودجه از کمیسیون مردان و زنان همجنس باز بوده است.

پایگاه خبری مشرق عنوان کرد؛
علت بازداشت هدی عمید و نجمه واحدی حمایت از همجنس بازان بود

هدی عمید به همراه چند تن دیگر قصد داشتند در خصوص حمایت و مشاوره به همجنس بازان در ایران سندی راه اندازی کنند. این سند در اصل طرح پیشنهادی برای دریافت بودجه از کمیسیون مردان و زنان همجنس باز بوده است.

به گزارش اسپادانا خبر، پایگاه خبری مشرق نوشته است:

نجمه واحدی فعال و نویسنده سایت‌های ضد انقلاب براساس اطلاعات موجود در پرونده در راستای زیر سئوال بردن قوانین اسلام در زمینه زنان و خانواده، راسا و شخصا اقدام به ارتباط با موسسات وابسته به دول متخاصم خارجی نموده و پروژه‌ای را با همکاری برخی عناصر ضدانقلاب و با کمک شبکه و گروهی از افرادی که در داخل کشور با وی همکاری داشته طراحی کرده و در حال اجرای این پروژه‌ها بوده است. او در پوشش پروژه «کار خانگی» طی امضای قرارداد با موسسه آمریکایی و ضد ایرانی خانه آزادی متعهد شده آن را با ۵ نفر از اعضای شبکه داخلی مرتبطین خود در ایران اجرا نماید. شرکت مربیان در نشست راهبردی آموزشی که توسط خانه آزادی در خارج از ایران برگزار می‌شد یکی از مهمترین مفاد این قرارداد بوده است. این دوره طی دو نوبت در تیرماه و مهرماه ۱۳۹۶ در ترکیه و گرجستان برگزار شد و تمامی هزینه‌های آن از قبیل رفت و آمد، اسکان، غذا و تفریح بر عهده موسسه آزادی بود. نجمه واحدی چندین مرتبه نیز در دوره‌های ضد اسلامی از جمله یک دوره با حمایت موسسه غربی اسلام و آزادی در سال ۹۷ در کشورهای گرجستان و ترکیه حضور یافته و در راستای گسترش اجرای پروژه خود با موسسه آزادی چندین گروه و کانال را در شبکه‌های اجتماعی مدیریت می‌کرده است. وی ادمین و گرداننده چند سایت و کانال ضد اسلامی بوده و در راستای جذب و تربیت فعالین تحت عنوان پروژه BBI با حمایت خانه آزادی و مدیریت نسرین افضلی محکوم امنیتی، فراری ساکن در کانادا اقدام می‌کرده است.

مشرق ادامه داده است:

او از سال‌های پیش در تنظیم، ایجاد، امضا و مدیریت بسیاری از کمپین‌ها و بیانیه‌های اعتراضی علیه قوانین و موضوعات اسلامی در حوزه زنان با هدف زیر سئوال بردن احکام اسلامی و ترویج غربی مشارکت داشته و همکاری در پروژه ای تحت حمایت موسسه آمریکایی ایرکس که در زمینه جنگ نرم و براندازی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ از جمله اقدامات دیگر این فرد است.

هدی عمید با هویت رها شادان از خرداد ۸۳ تحت عنوان مشاور حقوقی و وکیل با یک موسسه جاسوسی و برانداز فعالیت و همکاری داشته است. موسسه راهی یکی از اصلی ترین مراکز نفوذ و جاسوسی در حوزه زنان بوده و زیرنظر مستقیم حمایت های مالی موسسه جاسوسی و برانداز هیفوس قرار داشته و در راستای تضعیف قوانین اسلامی مربوط به زنان فعالیت های مختلفی انجام داده است.

هدی عمید نیز در دوره تئوری و عملی سکسچوالیته، جنسیت و حقوق بشر که در سال ۲۰۱۲ به مدت یک ماه در ترکیه برگزار شد، شرکت کرد. در بررسی اسناد، ایمیلی از طرف حسین علیزاده مدیر هماهنگ کننده منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای کمیسیون حقوق بشر مردان و زنان همجنسباز، برای وی ارسال گردیده و از هدی عمید خواسته شده تا برای حمایت از همجنسبازان طرح ارائه کند. در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده که هدی عمید به همراه چند تن دیگر قصد داشتند در خصوص حمایت و مشاوره به همجنسبازان در ایران سندی راه اندازی کنند. این سند در اصل طرح پیشنهادی برای دریافت بودجه از کمیسیون مردان و زنان همجنس باز بوده است که به عنوان پروژه مشاوره همجنسبازان (LGBT) نگارش شده است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان