نخستین سفارت اسرائیل در بحرین افتتاح شد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 2 خرداد 1403 - 14:52

نخستین سفارت اسرائیل در بحرین افتتاح شد

شماره: 15067
Aa Aa

یائیر لاپید گفته امیدواریم که مردم‌های ما تا ابد در صلح و رفاه زندگی کنند. اسرائیل امروز گامی مهم و تاریخی در منطقه برمی‌دارد.»

با حضور وزیر امور خارجه اسرائیل در منامه؛
نخستین سفارت اسرائیل در بحرین افتتاح شد

«یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه اسرائیل و همتای بحرینی‌اش نخستین سفارت این کشور در منامه را افتتاح کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وزیر خارجه اسرائیل هنگام افتتاح این سفارتخانه گفت:

«امیدواریم که مردم‌های ما تا ابد در صلح و رفاه زندگی کنند. اسرائیل امروز گامی مهم و تاریخی در منطقه خلیج [فارس] برمی‌دارد.»

«عبداللطیف بن راشد الزیانی»، وزیر امور خارجه بحرین هم گفت:

«این پیامی آشکار به همه است که نشان می‌دهد ما مصمم هستیم. کار ما هنوز به اتمام نرسیده است.»

سفارت اسرائیل در طبقه بیست و نهم ساختمان تجارت جهانی بحرین واقع شده است. «ایتان ناعه» قرار است نخستین سفیر اسرائیل در منامه باشد.

  • سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هر گونه زمینه سازی برای تثبیت حضور مخرب اسراییل در منطقه را در راستای تنش زایی و ناامنی بیشتر دانست و آن را محکوم کرد.

او در خصوص سفر وزیر خارجه اسرائیل به بحرین با یادآوری اقدام خفت بار حاکمان بحرین در علنی سازی روابط با رژیم صهیونیستی استقبال حقیرانه حاکمان این کشور از مقام رژیم اشغالگر قدس را خلاف خواست و رای مردم شریف و آزاده بحرین خواند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با اظهار تاسف از نادیده گرفتن جنایات روزمره رژیم صهیونیستی علیه مردم ستمدیده و مظلوم اما مقاوم فلسطین از سوی حاکمان بحرین اظهار کرد:

این گونه اقدامات موجب مشروعیت افزایی رژیم صهیونیستی نخواهد شد و تاثیری نیز بر آرمان آزادی قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمین جهان ندارد. این لکه ننگ از دامان حکام بحرین پاک نخواهد شد و مردم منطقه همچنان مخالف روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باقی خواهند ماند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان