نماینده مجلس ایران: شرایط بسیار سختی در پیش روست | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 6:18

نماینده مجلس ایران: شرایط بسیار سختی در پیش روست

شماره: 6832
Aa Aa

محمود صادقی گفته: ممکن است دموکراسی در رهگذر سختی ها، مشکلات و تنگناهای کنونی ذبح و قربانی شود؛ نباید اجازه داد این اتفاق رخ دهد.

گرفتار یک فساد گسترده هستیم؛
نماینده مجلس ایران: شرایط بسیار سختی در پیش روست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است از رهگذر سختی ها، مشکلات و تنگناهای کنونی آن چیزی که بخواهد ذبح و قربانی شود دموکراسی باشد و نباید اجازه دهیم این اتفاق رخ دهد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، محمود صادقی در ویژه برنامه «40 سالگی انقلاب اسلامی، از آرمان تا واقعیت» در جمع دانشجویان دانشگاه ملایر اظهار داشت: باید مراقب باشیم از دل این سختی ها و قربانی این فشارها، دیکتاتوری بیرون نیاید و به ضرر مردم سالاری رقم نخورد.

وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: شما به عنوان موذن و پیشانی جامعه باید به مردم این هشدار را بدهید که مبادا درد نان، آب و گوشت بر درد کرامت و آزادی غلبه پیدا کند.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم ابراز امیدواری کرد: با وحدت و همدلی می توانیم از این گردنه سخت با موفقیت عبور کنیم.

صادقی با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب، نفی رژیم دیکتاتوری، نفی ظلم و ستم، نفی نابرابری و استقرار نظام مبتنی بر آرای مردم را از خواسته های مهم حرکت و نهضت مردمی دانست و افزود: انقلاب اسلامی به تمامی خواسته های مردم پاسخ داد و همه اقشار گفتمان جامع امام خمینی(ره) را پذیرفتند.

رییس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس دهم به تصویب قانون اساسی پس از یک سال از پیروزی انقلاب و تدوین بسیاری از اصل ها و فصل های قانون اشاره و بیان کرد: در قانون اساسی بسیاری از خواسته های مردم تجلی پیدا کرده که باید در برخی موارد در عمل نیز محقق شود.

صادقی با بیان اینکه نقدها و انتقادها به دولت و نظام باید منصفانه باشد خواستار تبیین رشد بسیاری از شاخص ها در 40 سالگی انقلاب در مقایسه با قبل از انقلاب شد و افزود: ایران در بسیاری از شاخص ها، تولید علم و فناوری ها در جهان سرآمد است.

وی تاکید کرد: این توسعه به صورت متوازن، پایدار و بر اساس آمایش سرزمین نبوده است و به منابع آبهای زیرزمینی و محیط زیست آسیب وارد کرده ایم و در اجرای عدالت اجتماعی موفق عمل نکرده ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به رشد شاخص سیاسی ایران در طول 40 سال گذشته و برگزاری 40 انتخابات اشاره کرد و گفت: تعارض و کشمکش ها نتوانسته در نظام به تعادل برسد و همواره در برگزاری انتخابات عده ای که نتیجه انتخابات به نفع آنها پیش نرفته است در تلاش بودند نتیجه انتخابات را خلاف خواسته مردم سمت و سو دهند.

صادقی ادامه داد: به دلیل کاستی ها، گرفتاری هایی در کشور به وجود آمد که در حوزه اداری و اقتصادی امروز گرفتار یک فساد گسترده هستیم.

وی به بیانیه رهبر معظم انقلاب با عنوان گام دوم انقلاب و اختصاص یک فصل از آن به عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی اشاره کرد و افزود: مجلس نیز با تشکیل فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد به دنبال مبارزه با فساد در جامعه است.

به گفته وی روند فساد در جامعه کاهش نداشته است و چنانچه ساختارها سالم باش، افراد سالم می توانند در این ساختار رشد کنند و فسادی در جامعه رخ ندهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی وجود یک مجلس انتخابی آزاد و مستقل، دستگاه قضایی پیگیر و قوه مجریه پاسخگو و رسانه های مستقل و آزاد را لازمه جلوگیری از فساد دانست و گفت: یکی از مشکلات ما وجود دوگانگی معیارها و استثنائات است.

به گفته صادقی توافق بین المللی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواست نظام و رهبری بود اما عده ای از داخل و خارج این توافق را مورد هجمه قرار دادند و این امر موجب شد نتوانیم از فرصت های موجود بهره برداری کنیم.

صادقی تاکید کرد: سال آینده شرایط بسیار سختی را پیش رو داریم و با کسری بودجه قابل توجهی مواجه هستیم که با وحدت و هوشیاری می توانیم از این مرحله سخت نیز عبور کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان