همه گزینه‌ها روی میز است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 9:03

همه گزینه‌ها روی میز است

شماره: 15505
Aa Aa

او گفته در صورت لزوم و در صورت عدم آمادگی ایران برای تعامل سریع با حسن نیت به منظور ادامه مذاکرات هسته ای گزینه‌های دیگر را در نظر می گیریم.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا؛
همه گزینه‌ها روی میز است

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت:

آمریکا همچنان معتقد است که دیپلماسی بهترین راه پیش‌رو برای بازگرداندن برنامه هسته‌ای ایران به چارچوبی است که تحت برجام قرار داشت.

به گزارش اسپادانا خبر، وی در مصاحبه با برنامه «فیس دِ نیشن» شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» ادامه داد:

در صورت لزوم و در صورت عدم آمادگی ایران برای تعامل سریع با حسن نیت به منظور ادامه مذاکرات از جایی که در ژوئن به دلیل تغییر دولت در ایران نیمه‌کاره ماند و در صورت عدم آمادگی ایران برای)این که ببینیم می‌توانیم به پایبندی متقابل برگردیم--هر دو کشور در اسرع وقت به توافق برگردند-- گزینه‌های دیگر را نیز در نظر داشته‌ایم. 

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا گزینه نظامی هم از گزینه‌های روی میز است ادعا کرد:

همانطور که همیشه می‌گوییم همه گزینه‌ها روی میز است اما مهم اینجاست که ایران متأسفانه برنامه خود را به شدت به جلو می‌برد. مدت زمانی که برای تولید مواد شکافت‌پذیر کافی برای یک سلاح اتمی لازم است، کوتاه‌تر و کوتاه‌تر می‌شود. ایران در حال یادگیری کافی است، به اندازه کافی انجام می‌دهد و این در حال مشکل‌ساز شدن است. خواهیم دید که آیا ایران جدی است یا خیر.

او در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه افراد و نهادهایی که مدعی است در توسعه صنعت پهپادی ایران نقش دارند مدعی شد: 

ما ایران یا نیروهای نیابتی آن را دیده‌ایم که در فعالیت‌هایی شرکت می‌کنند که آمریکایی‌ها و دیگران را در معرض خطر قرار داده و این مدتی است که ادامه دارد. رئیس‌جمهور بسیار آماده است تا هر اقدامی را که در زمان و مکانی که ما انتخاب می‌کنیم با هر وسیله‌ای که مناسب است، انجام دهد تا از مشارکت ایران یا نیروهای نیابتی‌اش در این فعالیت‌ها جلوگیری کند. 

 

منبع| فارس

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان