هیچ ملتی به جز ملت ایران قادر به مقاومت در برابر تحریم ها نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 12:03

هیچ ملتی به جز ملت ایران قادر به مقاومت در برابر تحریم ها نیست

شماره: 11649
Aa Aa

ابوالفضل عمویی، نماینده مجلس شورای اسلامی می گوید هر مهمان خارجی که به ایران می آید باور نمی کند کشور ما با این تحریم های سخت روبرو است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛
هیچ ملتی به جز ملت ایران قادر به مقاومت در برابر تحریم ها نیست

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در برنامه ی سعادت آباد رادیو تهران اظهار داشت:

شفافیت آثار زیادی دارد. یکی از مهمترین آثار آن رفع تعارض منافع است و به مردم اجازه می دهد تا عملکرد نماینده های منتخب را نظارت کرده و مطالبه‌گر خواسته‌های خود باشند. تمامی این عوامل باعث می شود تا نماینده بتواند عملکرد خود را به صورت دقیق و شفاف به اطلاع مردم برساند و علاوه بر آن تحت تأثیر جریانهای نفوذگر قرار نگیرد. از این جهت شفافیت به طور کلی یک موضوع پذیرفته شده است و ما باید بر روی جزئیات آن تمرکز کنیم؛ اما بعضی از موضوعات به خودی خود حساسیت برانگیز هستند. به طوری که اطلاعاتی رد و بدل می‌شود که منافع ملی کشور را در بردارد و شفاف سازی این موارد و استماع آن توسط کشورهای رقیب می تواند خطرآفرین باشد. ما در کمیسیون امنیت ملی تا جای ممکن تلاش می‌کنیم تا این شفاف‌سازی را به نحو احسن انجام دهیم؛ اما برخی از مسائل شامل ابعاد خاص امنیتی و اطلاعاتی می‌شود و به واسطه ارتباط کمیسیون امنیت ملی با وزارت اطلاعات و نهادهای نظامی، از نظر بیان برخی موضوعات محدودیت داریم. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود گفت:

نیمی از داروهای وارداتی دارای نمونه های تولید داخلی هستند اما برخی بیماران به دلیل تمایلات شخصی و یا تشخیص پزشکی اقدام به تهیه نمونه خارجی می کنند. تنها یک و نیم درصد از داروهای مورد نیاز کشور نیاز به واردات دارند. امروزه امکان دسترسی به فرمولاسیون داروهای جدید فراهم است و شرکت های داخلی در بازه زمانی این داروها را با کیفیت لازم تولید می کنند. ما سعی در تولید این داروها در کشور داریم تا بتوان از طریق تولید داروهای با کیفیت نیازهای کشور را برطرف کنیم اما واقعیت این است که آمریکایی ها یک فشار حداکثری را برای ایران اعمال کردند که اگر ملتی مانند ایران نبود، نمی‌توانست با این فشارها مقاومت کند.

عمویی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ کشوری در جهان با این فشار تحریمی روبرو نبوده است اظهار داشت: هر مهمان خارجی که به ایران می آید باور نمی کند کشور ما با این تحریمهای سخت روبرو است. ما می دانیم که در شرایط سختی قرار داریم اما با همه اینها حداقل نیازهای مردم تامین می شود و امیدواریم با تلاش بیشتر به اهداف بهتری دست پیدا کنیم. 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان